Volvo 242 med s38b36 Turbo! Byggd från grunden med det mesta. Är typ klar, bara massa småfix som man får rätta till ;) Mycket mos och byggd för att kunna drifta med. Projektet som spårade ur i massor :P
Slutade på 814whp och 968wnm Så över 900hk i motorn och 1000 nm
Så är jävligt nöjd Finns mer att hämta men biltemas tändspole ville inte ha mer ladd plus att det började spola ganska friskt fast jag hade grisar i bagagen
fyfan va GRYMT! Bra jobbat! men byt spole å kräma ur några kryp till! Vart får man se monstret nurå?!
Tackar! Haha nja spolen ska bytas men effekten blir mer än lagom här Hade inga planer på att köra på högre effekt än detta iaf.. Men man vet aldrig om man vill bänka 1000 någon gång Vet inte detta än.. kanske blir lite körning på gatebil rudskogen
Kollat igenom hela tråden, instämmer till fullo med alla andra, riktigt, riktigt grymt býgge! Stort grattis till effektsiffrorna och till ett riktigt fint hantverk.
Kollat igenom hela tråden, instämmer till fullo med alla andra, riktigt, riktigt grymt býgge! Stort grattis till effektsiffrorna och till ett riktigt fint hantverk.
Har grejat massor med bilen. Tanken var att den skulle fotas plus en ordentlig provkörning i söndags men när jag putsade bilen och drog alla kablar lite snyggare som man grejat med under bänkningen så orkade jag bränna mina 5v utgångar på sprutet Så nu håller jag på att fixa med det och även koppla in min blåtands adapter, så jag kan ha surfplattan som hastighetsmätare mm.. onödigt men fränt Har även monterat kofångare både fram och bak mm.. Kort kommer inom kort
Desvärre står bilen på pallbockar igen Var ute och skulle prova den ordentligt för första gången för någon vecka sedan. Han precis få laddtryck när jag kände hur bakvagnen kändes jävligt konstigt, växlade upp en växel och gasade mer sen small det jävlar med låsta däck Så nu håller jag på att göra i ordning en 1031 axel för nya bussningar och lack. Hade bara volvos 1030 axel innan. Trodde att hela diffhuset hade spruckit men vara bara mina klena svetsar som sagt upp sig Så med lite tur kommer nog en 1031 hålla ett tag så länge jag inte får grepp!
Men som planen ser ut nu så försöker jag få bilen färdig för september (Rudskogen)
Lovar en ordentlig film så fort allt bara lirar som det ska!! Massa små fel hela tiden.. hehe