Tänkte Skapa ett projekt här nu med min 9-5:a nu när jag äntligen har beställt hem turbo och lite andra roliga delar för att kunna laga bilen, hade hoppats på att turbon skulle kommit tills helgen men icke sa nicke, får hoppas att den kommer imorgon eller tidigt den här kommande veckan så det kan hända något
Den drogs hem i fredags efter att ha stått på verkstaden sen turbon rasade men nu är den äntligen hemma igen
Vad som hämtades ut på posten idag Nya hella 3003 med 100 watts xenon samt 75 watts xenon till helljusen.
får hoppas att det kommer lite andra delar snart så att det kan hända något
Japp, det är Aero turbo som ska i sen när de väl skickar iväg den får hoppas att det inte tar för lång tid att skicka den, vi får bara schenker leveranser varanan dag här ute på landet
såg så här i efterhand att jag måste ha läst in kommentar vid något konstigt tillfälle för ser nu att det står 15T och inte T5, jaja misstag gör alla
Idag kom schenker hem med mitt paket, äntligen tänkte man men det kom med både glädje och sorg... Man börjar packa upp, turbo först, det man längtat efter aero turbon.
Packningar och pinbultar till turbo.
Sportluftfilter.
Felsöknings intstrument som man samt kan kolla alla med, kopplsa upp med bluetooth. (dålig bild men men...)
så kollar man igenom kartongen och upptäcker att de har glömt att packa med vatten och oljerörs satsen till turbon halvtimme i telefon och de skulle skicka iväg en sats idag redan så den borde komma imorgon eller övermorgon
Demontering av turbon har börjat, har nästan fått ner turbon men fastnade lite på slangklämman som håller slangen till IC, men kommer den loss så är den väl snart nere, sen ska sumpen och Ic:n ner och göras rent ordentligt och sen ska nya turbon dit också sen blir det lite annat smått och gott som ska dit
Ingen turbo kvar i det var lite trångt och krångligt men det gick hyfst lätt vid vissa tillfällen en del rör kom kunde inte fås bort så det vart böja och och bända för att få med dom ut.
meddela hur det går med obd felsöknings grejen du köpte vet att 98-99 har problem med att släpa in andra obd instrument en saab original. har testat 3 olika på min 99a och ingen släppte in mig i systemet.
meddela hur det går med obd felsöknings grejen du köpte vet att 98-99 har problem med att släpa in andra obd instrument en saab original. har testat 3 olika på min 99a och ingen släppte in mig i systemet.
har hänt lite saker med bilen, men just nu sitter jag fast på det att jag inte får bort den främre delen av avgasröret muttrarna är rätt igenrostade och jag får inte på något verktyg som passar riktigt. någon som har ett bra tips på hur jag ska göra?