13 januari 2013
Trådstartare
Tjennare
Har lite funderingar över min V40 som jag trimmade för någon vecka sendan, jag och en av mina kompisar bestämde oss för att ta en liten tur ut och mäta av lite tider 0-100 via dator och då även kolla motortemp mm. Efter ett litet race mot en Saab kom bilen i slutet upp i en motortemp på 95 grader.
Så som bilen körs idag är den chippad på autotech med 14t aggregat och laddar idag 0,9-1 bar, jag kör på castrol magnetic 5-40 olja, bsr öppna sportluftfilter med avskärmning, vid tillfället bilen blev varm körde jag med orginalstift som hade rullat 2000 mil dock bytat till ngk platina stift nu. Oljan är körd ca 700 mil varav ca 50 mil efter trimtillfället. Killarn på autotech sade dock att bilen skulle ladda 1,2 och jag bör då byta magnetventil och wg för att få rätt ladd men kan det påverka motortempen? Dom rekomenderade även castrol edgre 10-60 för sommarbruk o eftersom det är mild vinter bör jag kanske köra på den oljan redan nu, eller rekomenderar ni som kan bilen att köpa större ic? Isåfall har någon erfarenhet av någon bra ic till rätt pris? Funderingar kring hur jag kan åtgärda problemet mottags gärna
/ Sebastian
Ta gärna en kik på min nya projekttråd på min
V70R :)