2532
Sök

hur orkar man hålla på?

168 Inlägg
14 oktober 2006
Trådstartare
hej ja undrar om det är någon mer än mig själv som undrar hur man orkar ligga i garaget mäst hela tiden och skruva och pilla.. men ändå går man ditt och håller på.. någon annan som undrar samma?mvh///AXel

Lada-missbrukare
566 Inlägg
14 oktober 2006
Jag hör inte till din kategori... Jag ser det som en självklarhet att pilla med bilen MINST varannan dag, även om de oftast bara e småsaker man gör... smile

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

Svindåre
1 433 Inlägg
14 oktober 2006
jaadu... det är väl mest att det gillas att arbeta praktiskt! skruva å dona, självklart är det med själva grejen att meka, jag känner mej rensad efter några timmars mekande, för mej är det ett sätt att slappna av och tänka på litte annat ettag(så länge det inte jävlas) big_smile

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

168 Inlägg
14 oktober 2006
Trådstartare
Jo det stämmer.. man glömmer det mästa när man är i garaget.. smile sen när man provstartar första gången... varfje gång man hör snigeln vissla smile

1 723 Inlägg
14 oktober 2006
jag tycker det är rätt kul att meka nu när man börjar lära sig mer å mer. Men det är absolut inte kul att meka med en Honda. Trångt å jävligt. Men jag satsar på en till (ännu äldre) jänkare istället. Blir roligare så.

Supraman
2 300 Inlägg
14 oktober 2006
Det kan variera.
När man precis har köpt bilen kan det vara skitskoj att pilla med den men sen så kan det gå i vågor.
Att meka varje dag är något som iaf jag inte gör frivilligt.
Man har ju ett liv utanför garaget också.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

362 Inlägg
14 oktober 2006
Hehe ja rev av topparna i El Caminon å bytte alla övre packningar bara för ja fick för mej de en gång... så, jo nog undrar man ibland varför man håller på så...

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
14 oktober 2006
Stefan Varberg skrev:
Det kan variera.
När man precis har köpt bilen kan det vara skitskoj att pilla med den men sen så kan det gå i vågor.

Amen bro big_smile
Det är nog samma här smile När bilen var nyköpt, skedde allt världens, och sen har det mest gått i vågor bara smile När jag har känt för att göra nåt big_smile

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
14 oktober 2006
det är så skönt å slippa allt annat, därför BOR man där på vintrarna! big_smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

kontorsråtta
231 Inlägg
15 oktober 2006
jag ser det som terapi.. sitter på ett kontor hela dagarna och knackar på en dator. är skönt att dra på sig blåbrallorna och skita ner sig på helgerna.  nu ska jag dricka klart mitt kaffe, sen gå ut till garaget och byta olja i passaten, ingen gigantiskt operation direkt.. men kul ändå smile

2 652 Inlägg
15 oktober 2006
det är väl ett intresse , jag måste bara grejja med något över helgen också .

om inget finsn att göra funkar de alltid o tvätta bilen smile

2 594 Inlägg
15 oktober 2006
calibra_nox skrev:
Stefan Varberg skrev:
Det kan variera.

Amen bro big_smile
Det är nog samma här smile När bilen var nyköpt, skedde allt världens, och sen har det mest gått i vågor bara smile När jag har känt för att göra nåt big_smile

same shit här det går i vågor,jag har täng å slipa ren okena på volvon och måla dom hela sommaren men man har fan inte orkat,får ta det när jag sätter på viterdäcken,

Skogenracing.com
154 Inlägg
15 oktober 2006
Jag hatar att skruva bruksbil men tycker det är skitskoj att skruva entusiastbilarna. smile

Wallraff
319 Inlägg
15 oktober 2006
Det kostar att skruva också.. om man inte river ner typ en växellåda å sätter dit den igen för rolighetens skull smile

676 Inlägg
17 oktober 2006
det är tråkigt att skruva med orginal bilar med orginal delar. men när man ska sätta tänderna i ett projekt så blir de ruggigt kul och man kan hålla på hur länge som helst wink

168 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
då har man börjar med ett nytt bygge i all fall smile

Skyracer
917 Inlägg
8 november 2007
orange skrev:
hej ja undrar om det är någon mer än mig själv som undrar hur man orkar ligga i garaget mäst hela tiden och skruva och pilla.. men ändå går man ditt och håller på.. någon annan som undrar samma?mvh///AXel

Nope, jag orkar oftast inte, gör det väl när jag känner för det. Och orkar jag inte låter jag bara någon annan pilla på den. Men det har väl med intresse att göra, eller så är garaget en fristad att komma ifrån allt. Eller så är det suget efter nästa repa man gör, som drar till meckandet...

Jag gillar mest att köra, tycker det är tråkigt att ens stanna för att tanka. big_smile

Mvh
Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö

Sök