Vad tycker jag om främre dimljus tända tillsammans med halvljus? gillar inte det, det är störande plus att dagtid ser det bättre ut med bara dimljusen tända, inte både och!
Men något som är klart värre är folk som monterar kritvita långa lysdioder i kofångaren och sedan har kritvita halvljus som de använder samtidigt under natten! Gärna också att båda delarna är eftermonterade och slarvigt inställda så bländningen blir total!
Seth skrev:
kan ju göra en liten spinoff angående dimljus påslagna.
Har hamnat bakom flertal st i bilar man vet och tycker att det borde synas i instrumnteringen när man lyckats få igång bakre dimljus när man kör med främre igång.
Har signalerat att de kör med dimljus och att de bländar men det har i 4/5 fall inte lyckats koppla ihop att de har bakre dimljus påslagna.
Jag anar att de vet mycket väl att de faktiskt har de bakre dimljusen tända men att de använder dem för att de tror att de syns bättre. Samma sak med folk som har börjat sätta igång varningsblinkers när det börjar bli kö eller blinkar med bromsljusen när de anser något.
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!