Tjena ! Har nu slängt i en b23ET i min 745 som det satt en b230E i innan.. Hur som helst har börjat pilla ihop allting så börjar bli dags att dra den där förbannade elen.. Hur som helst, har elhärvan ifrån motorn in till och med själva boxen, och sedan ut ifrån boxen till ett svart kontaktstycke.. men sedan tog det stopp ! Och kan inte få tag på det som suttit på just den bilen jag tog motorn ifrån heller då han jag fick motorn av har redan skrotat resten av bilen.. Så nu är frågan.. jag ahr 7 kablar totalt.. och jag vet 1-2 ganska säkert var dom ska.. det är en rosa kabel och denna ska till tändspolen direkt.. Sedan är det 2 gröna kablar som delar sig.. dessa ska tydligen till soppa relät ?
Följande kablar 1 st Grön svart 1st Rosa 1st vit 1st blå vit 2 st gröna som går 1 till boxen och den andre förmodligen till någon strömkälla kopplas i alla fall samman med 8 stiftat kontaktstycke i motorrummet.. 1 st grön till box 1st Svart gul
Tänkte göra så att jag drar egna relän till de här istället för att hålla på och krångla och sätta dom på orginal relähållaren.. Så någon som vet var dessa kablar ska ? eller har elschema eller några tips ?