Nu blir det lite bilder igen.
För ett par dagar sedan svängde vi ihop ett stolunderrede:
Kändes jäkla bra att få sätta sig och torrköra. OMP-stolen är fenomenalt bekväm och fast att sitta i (iofs har jag inga tidigare erfarenheter att jämföra med...) och det är kul att själv få känna sig fram hur man vill ha det. Jag har nog länge tänkt att ratten i Saaben sitter för högt upp och långt fram, men nu då man får sitta med en lös rattstång i knät så märker man hur stor skillnad det faktiskt är.
Cockpiten är inte heller fullt så trång som jag hade föreställt mig. Det finns justeringsmån både hitåt och ditåt.
Så har jag knåpat ihop ett styrlänkage:
Trogen den anda som fått styra detta projekt ända från början, är alltsammans givetvis helt och hållet bolt-on...
Jag har uteslutande använt mig av originaldelar. I detta fall är det frågan om originaldelar från BMW 1502, e36 samt Saab 900. Jag tror faktiskt att jag inte behöver säga mera än så
Däremot är jag lite fundersam angående den där hardyskivan. Den kommer från e36 och sitter precis likadant som den sitter på e36, men det känns som den har väldigt mycket flex i sig... Finns det något smart material som är hårdare, utan att vara stelt, som jag kan ersätta den med?
Inifrån:
Efter lätt bearbetning av bromspedalen satt stången som en smäck. Repet ska ännu ersättas av en konstruktion med större vridstyvhet.