Detta är en lite komplicerad fråga ang motryck osv.
Vet att när man trimmar mopeder osv, då har kröken på moppen stor betydelse! Om du vill ha klen/varvvillig så ska du ha i stort sett en rak krök!
Men om du vill ha lite mer vrid men sämre tophastighet så ska kröken gå lite ner och upp!
men om denna princip lämpar sig till turbo bilar vet jag inte, men skulle inte tro det! iom turbon vill nog ha så lite motstånd som möjligt när den spoolar upp sig!
men hur som haver så blir det vinklat avgashus och 3" från avgashuset! delar kommer imorgon!
![smile](img/smilies/smile.png)
Ps, är lite trött idag så ursäkta min skrivning/stavning!
dock är jag väldigt intresserad av detta med kammarna! och kan det vara så att iom jag har 2,4 i cylinder volym (dvs mer vrid) och t5ans kammar att det blir någon sorts kompromiss av det hela o ger ett ganska brett register.
För har läst lite av hur volvo tänkte när dom snickrade ihop 2,4t... det var för att få en mer körvänligare bil än t5an var. dvs tidigare vrid. (mkt skönare att köra en bil som har ett jämnare register än en som ger all effekt efter 3000rpm tex. T5an är ju mer varvvillig än 2,4t är...
så misstänker att det blivit någon sorts blandning av dessa 2 karaktärer! inte för att det är någon vidare bra varvmaskin den jag har! =P