Ett tag sen jag uppdaterade nu ja vet
Köpte mig en rolig sak till bilen
orginal instruktionsbok
fick hem ett paket till buicken oxå, kronhjul, pinjong, lager, shims, packboxar, indikatorklocka och hjulcylindrar
Skruvade ur bakaxeln för reparation
Tvätta tvätta tvätta...
Bromsarna som ska bytas ut
så här snyggt va kronhjulet, tror det fattas några bitar, lät lagomt mycket när man körde
plockade ur lådan för lite 200mils service
hade lite läkage där kickdown-vajern går in i lådan
rent och fint
Vet inte om jag sagt det men lådan va av när jag köpte bilen
så jag lämnade bort den på svetsning i fjol här syns det vart den va av
skönt att ha super-starka magneter i tråget på lådan så man e lite mer safe
det gröna är guvernördrevet jag bytte i fjol, går det sönder har man bara 1a växeln+backen
Musik är ett måste när man skruvar, går liksom bättre då
bytte oljepump i en mopar 318 för nån vecka sen, måste bara få visa den
man undrar ju hur lagerna i motorn ser ut om pumpen ser ut att ha svalt en påse smågrus
man kan ju hoppas att all skit fastnade i oljefiltret(inte min bil)
skönt med lite plats när man skruvar
knutbyte på g
Imorrn fortsätter bakaxelrenoveringen, har hittills hunnit med att mäta upp alla saker från summit och alla mått stämde, perfekt tänkte jag och började byta ut allt.
Bytte hjullager+packboxar, lagerbanor till pinjong och drog på dom nya lagerna på diffen, satte i pinjongen slängde i diffen och började shimsa in den för att få rätt backlash, den skulle va 0.007tum men kom bara ner till 0.07tum och då hade jag tagit bort alla shims på högersidan. (backlashen va alltså 10 så mycket som den skulle va)
Vart förbannad och for hem ett par dagar senare fick jag reda på att GM hade 2 olika diffhus beroende på utväxling, olika deckheight alltså vilket mått från sidan på korgen kronhjulet sitter bultat, 1,6" och 2" och min var så klart 1,6" men jag hade sparat den gamla diffen och den var otroligt nog 2" så imorrn får vi sen hur det går.