Jag måste nog svara både ja och nej på den frågan
Det är en helt sjukt underbar låda att köra
Det väger för
MEN jag personligen skulle inte våga göra det :p Fast och andra sidan rullar det sjukt mycket dsg lådor som funkar problemfritt
Man kan så klart ha otur och få en bil som lådan strular på, Då blir det dyrt alt, ett argt försäkringsbolag
(jag skulle garanterat ha otur) Men skulle du köpa en bil med dsg så skulle ja rekomendera dig att kolla 3 saker,
Service,
Oljan ska vara bytt enligt rekomendationerna. oavsett om det är en DSG6 eller DSG7
Dragkrok,
Har bilen drag så skulle jag fundera, Står det sedan en fet KABE på parkeringen så skulle jag tveka. Ingen dsg gillar att dra för mycket. Speciellt inte DSG7. Dom borde inte få säljas med drag.
Tidigare ägaren.
Jag skulle nog be ägaren att köra mig en sväng och se hur denne kör bilen. Man bör trots allt köra en DSG på rätt sätt, tex stå i en backe utan bromsen nertryckt och det skadar inte om man är bestämd på gasen vid start. Välj en bil som gått mycket landsväg om möjligt. Staden sliter på dessa lådor specis som kökörning sliter på en koppling.
Om du köper en bil med denna underbara låda så se till att du har en försäkring som skyddar dig om oturen skulle vara framme