23 januari 2013
Trådstartare
Idag har jag vart och provkört en ST220 -05 men jag har lite funderingar och vill ha lite råd akut..
Den har gått drygt 14 500 mil - helt ok. De finns servicebok som dock inte är fullstämplad. Oljebyten har ägaren skött själv med en olja som mekonomen rekommenderat (castrol 10w30) Är det rätt olja för ST'n? Om de inte är det vad kan jag vänta mig då framöver? Motorn lät bra tycker jag. Interiören va väl egentligen inget att anmärka på förutom att skinnklädseln inte är skött som den ska vilket resulterat i att den blivit lite torr och det har släppt ytterst lite från förarstolen.
Bromsskivor och belägg behöver bytas omgående runtom. (1500 kr för skivorna, 600 kr för beläggen = ca 8000 kr) Vinterdäcken var i dåligt skick så han rekommenderade inte att köra med dom vintern ut, eller helst inte alls. Sommardäcken är obrukbara runtom. Original 18" s-fälg som var riktigt slitna och de såg riktigt illa ut, minsta problemet dock.
Begärt pris är 39 000 kr - är den värd det? Annonsen är 3 mån gammal och därmed kan man väl få ner priset lite, speciellt med tanke på det som ska bytas nu (bromsar, däck osv) eller? Bilen är helt original i övrigt.
Så nu kör vi - för/nackdelar me den här bilen - give me all u got!