3458
Sök

KÖPRÅD saab 9-3 -03 och uppåt.

490 Inlägg
21 januari 2013
Trådstartare
Hej! har sökt men ej hittat svaren jag söker så nu vänder jag mig till alla saab frälsta! jag kan absolut inte ett dyft om div ändringar vid vissa årsmodeller tänker då främst på problemen med vevhusvent och turbo ras är det åtgärdat på 03:orna iom den nya karossen? vill även veta om det finns fler kända fel på dessa man ska passa sig för. Bilarna jag kollar på har gått rätt långt, allt mellan 18 000 mil och 26 000 mil.

Ps hälften är säkert felstavat får skylla på att jag är trött! roll

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
21 januari 2013
Nya 9-3:an har inte problem med vevhusventilationen, faktum är att den är väldigt felfri överlag. Dock så finns det en del saker att kolla, dels så ärgar fästena till backspeglarna och dörrhandtagen, inget större problem men ser för jäkligt ut. Sen är det ljudsystemet, om du inte är kunnig och vill kunna lyssna på musik så bör du leta efter en bil med mellan eller stora systemet. Sen bör du även sikta in dig på en med xenon, halogen lyser kasst. Kommer inte på mer just nu men skriver här igen om jag kommer på nåt under dagen. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

490 Inlägg
21 januari 2013
Trådstartare
Okej det låter ju lovande du vet inte hur det är med turbon på dom där modellerna? Om den rasar lätt som på dom andra?

490 Inlägg
22 januari 2013
Trådstartare
Någon?

1 705 Inlägg
22 januari 2013
9-3 -03 och framåt, eller ng9-3 som den kallas i Saab-kretsar, har den nya s.k T8 motorn.
Helt nytt styrsystem och lider inte av dålig vevhusvent.

Vissa modeller har haft problem med dåliga generatorer och dubbelmassesvänghjulet.
Är även vanligt med oljeläckage vid en packbox som är ganska dyr att byta på saab-verkstad men har sett att det finns eftermarknadslösningar som inte kostar många kronor.

Kolla runt lite på http://forum.saabturboclub.com, där finns massor med extremt kunnigt folk vad gäller just Saab.

490 Inlägg
22 januari 2013
Trådstartare
Tack för tipset! ringde faktiskt på en 9-3 -03a för bara nån minut sedan och den va det bytt packboxar på så kan ju tänka mig att det är den då... ska genast kolla in det forumet!

Saab - Move Your Mind
1 094 Inlägg
22 januari 2013
sonaxvax skrev:
Okej det låter ju lovande du vet inte hur det är med turbon på dom där modellerna? Om den rasar lätt som på dom andra?

Det kändes lite tagit ur luften, men vilket motor alternativ är det du kikar på? Aeron har ju MHI agg, dock 14T som är rätt liten, men bra kvalitet.

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864

Sök