3358
Sök

Audi 80 2,0E -94 startar inte

10 Inlägg
21 januari 2013
Trådstartare
Den gick hur bra somhelst tills jag ställde ifrån mig den, men när jag skulle starta den dagen efter så var den helt totaldöd. Felsökte lite och hittade att rotorn va bränd, köpte ny och  bytte.. fortfarande helt död. Har provat att bogsera men de hjälper inte, stått i varmgarage över natten men startar ändå inte. Motorn går runt, den tänder och soppa får den. Har även provat med startgas. Någon som vet vad felet kan vara?

MVH

25 Inlägg
21 januari 2013
Kommer inte ihåg vilken årsmodell det gäller ifrån, men hade en passat som gick tll Ikea men inte där ifrån.
det visade sig att det var tempgivaren som gett upp, kostade 900:- inkl. byte hos Vag verkstad, kolla vag om det kan gälla din med min var en -99

Fri bensin till alla med 6 cylindrar

10 Inlägg
21 januari 2013
Trådstartare
Bye_Bye skrev:
Kommer inte ihåg vilken årsmodell det gäller ifrån, men hade en passat som gick tll Ikea men inte där ifrån.
det visade sig att det var tempgivaren som gett upp, kostade 900:- inkl. byte hos Vag verkstad, kolla vag om det kan gälla din med min var en -99

lite konstig fråga bara, men varför startade inte bilen tack vare att tempgivarn va paj?

25 Inlägg
27 januari 2013
Jag trodde dom drev med mig oxå, men det är så att den startar inte därför att boxen vet inte om motorn är varm eller kall, ren säkerhetsåtgärd

Fri bensin till alla med 6 cylindrar

10 Inlägg
28 januari 2013
Trådstartare
Bye_Bye skrev:
Jag trodde dom drev med mig oxå, men det är så att den startar inte därför att boxen vet inte om motorn är varm eller kall, ren säkerhetsåtgärd

Jo det är ju klart...

Ont: Kamremspännaren hade släppt, så de behövdes en ny inställning.. hurfan de nu gått till!

Sök