2721
Sök

Kartkamera tagen, utan blixt?

223 Inlägg
22 januari 2013
Trådstartare
Hej,  undrar ifall alla kameror blixtrar även på dagen. Ser trådar överallt att det är så och vissa skriver att det inte är så.

Hur som. Åkte med släp kärra som kärva vid hjulet pga av kylan, bilen gick även trögt så jag blickar ju även över hjulet och kollar så inga cd skivor flyger ur kärran därav ser jag inte 70 skylten.

Jag och min polare åker på 90 sträckan, kommer 70 sträcka mitt emellan 70 skylten och kameran ser jag kameran längre fram åker kanske 85 som max,  tvär bromsar, har en bil 7 meter framför.  När jag bromsar är det ca 20 meter till kameran som är ny. För 2 månader sedan satt den ej där. Både före då jag ser kameran och efter ja bromsar kollar jag givetvis om det blixtrar,  både min polare o jag ser ingen blixt. 
Ja står inte på bilen. Men en släkting gör det. Vi bor inte i samma stad.

Är det blixt även på dagtid ?
Är den på hela tiden dygnet runt?

Det är första gången.
Senast redigerat av toorop (22 januari 2013)

Muttley
22 januari 2013
De brukar blixtra dygnet runt ja. 

Och nej de är inte på alltid.  Du får invänta och se,  ca 2-3 månader sen kan du va lugn.

Muttley
22 januari 2013
Som du ser här.  Man märker det.

https://www.youtube.com/watch?v=WJnru8IdhmA
Senast redigerat av tkd_rille (22 januari 2013)

9 118 Inlägg
22 januari 2013
Ja, blixten är på även på dagtid! Blev fotad med blixt en solig sommardag, så det är säkert.
Nej kamerorna är inte alltid igång, skulle bli för mycket info att hantera om alla var på samtidigt!

223 Inlägg
22 januari 2013
Trådstartare
Putteliten skrev:
Ja, blixten är på även på dagtid! Blev fotad med blixt en solig sommardag, så det är säkert.
Nej kamerorna är inte alltid igång, skulle bli för mycket info att hantera om alla var på samtidigt!

det var riktigt fint väder idag så mina finnar i pallet lär ju ha synts till.

1 230 Inlägg
22 januari 2013
även jag akn intyga att dom blixtrar på dagtid då jag åkte bakom en anna bil smile jag vart blixtrad en natt när jag höll 140 på 90 väg.. åkte på fel sida vägen och höll huvudet högt (har board).. har ju hört att dom inte fotar om man åker på fel sida vägen men nog fan gjorde dom det.. skitnödig att kortet skulle försvinna men jag fick aldrig nåt hem till brevlådan wink men fick sen förklarat av en släkting som kan det där att dom fotar men man blir inte med på bild för man är (utanför) bilden smile

223 Inlägg
22 januari 2013
Trådstartare
tkd_rille skrev:
Som du ser här.  Man märker det.

https://www.youtube.com/watch?v=WJnru8IdhmA

Ja fan smile

1 071 Inlägg
22 januari 2013
Och då säger jag tvärt emot blixtrade inte när jag blev med på kort förra sommaren

Onödigt inlägg^^

9 118 Inlägg
22 januari 2013
toorop skrev:
Putteliten skrev:

Hehe, till och med resterna mellan tänderna efter fläskkotletten du åt till lunch lär synas! tongue

Det tar ca 3-4 veckor innan du får hem någon bild om det skulle vara så.
Senast redigerat av Putteliten (22 januari 2013)

223 Inlägg
23 januari 2013
Trådstartare
Putteliten skrev:
toorop skrev:
Putteliten skrev:

Hehe, till och med resterna mellan tänderna efter fläskkotletten du åt till lunch lär synas! tongue

Det tar ca 3-4 veckor innan du får hem någon bild om det skulle vara så.

haha då är det bara tt vänta på resterna.

har fått svar nu att dom blixtrar på dagtid så jag tror jag klara mig. för den blixtra inte.

2 405 Inlägg
23 januari 2013
Jag har sett att kamerorna blixtrar under dagtid i sundsvall iaf. Men det kanske finns andra typer av kameror som inte blixtrar? tongue

Edit: Det går inte att missa om det blixtar! smile
Senast redigerat av Nybergrobin (23 januari 2013)

223 Inlägg
23 januari 2013
Trådstartare
Nybergrobin skrev:
Jag har sett att kamerorna blixtrar under dagtid i sundsvall iaf. Men det kanske finns andra typer av kameror som inte blixtrar? tongue

Edit: Det går inte att missa om det blixtar! smile

yes frågade trafikverket  de blixtrar.  går ej missa.cool
Senast redigerat av toorop (23 januari 2013)

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
23 januari 2013
Förbannade skit uppfinning det där. När jag var 15-16 så var det ganska nytt i stan så man tänkte ju inte på det, men en natt när jag körde hem på moppen ca:90 km/h på 70 väg så fick jag en jävla chock när jag vaknade till i ett dike med smärtor i hela kroppen. Har aldrig blivit så jävla rädd i mitt liv som den gången.

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

Forummoderator
26 373 Inlägg
23 januari 2013
BunnA skrev:
Förbannade skit uppfinning det där. När jag var 15-16 så var det ganska nytt i stan så man tänkte ju inte på det, men en natt när jag körde hem på moppen ca:90 km/h på 70 väg så fick jag en jävla chock när jag vaknade till i ett dike med smärtor i hela kroppen. Har aldrig blivit så jävla rädd i mitt liv som den gången.

Blixtrade det så mycket att du körde av vägen?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
23 januari 2013
förmodligen, kolsvart, halvtrött och mindre uppmärksam resulterade i en jävla chock.

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

Forummoderator
10 576 Inlägg
23 januari 2013
Det är så här, det finns väldigt måna trådar likt denna. Man skall söka innan man skapar en ny.  Vi har dessutom fått rätt svar i tråden dvs att det alltid blixtrar och att du verkligen märker när du blir fotograferad.

Jag låser och hoppas det är okej.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök