Om du ska etanolkonvertera för att kunna ta ut mer effekt så behöver du antingen mer komp eller tvångsmatning (turbo/krompressor).
Det står inget om vad du har för bränslesystem du har, men eftersom du pratar om att höja bränsletrycket så antar jag att du har en F-motor.
Det enklaste sättet är att klämma ihop BTRen lite så du får högre bränsletryck, men detta gör att spridarbilden inte blir lika fin.
Det näst bästa sättet är att byta till 30-40% större spridare.
Och det bästa sättet är att montera ett mappbart sprut och en bredbandslambda för att sedan mappa för bästa effekt.
Men personligen skulle jag bara leta reda på hög-ohmiga spridare i passande storlek.
Och jag antar att du inte vill överladda motorn vilket betyder att du vill sugtrimma.
Det du behöver göra då för att få ut så mycket effekt som möjligt är att plana toppen så du får ett kompressionsförhållande som är lagom till E85 (14:1 verkar vara det optimala efter vad jag läst på olika forum, vet tyvärr inte hur många mm planing det blir)
Och sen även ställa på förtändningen några grader.
Och självklart även stoppa i någon vassare kam än M-kammen. T.ex en K-kam eller vassare, beror på var du vill ha registret. K-kammen tycker jag är perfekt i en bruksbil då den drar fint redan från botten men orkar ändå varva.
Och kan även vara en bra idé att stoppa i ett lättare svänghjul då motorn blir mycket rappare på gasen med mindre roterande massa och den orkar även varva bättre.
Och när vi ändå pratar om att ta bort roterande massa så kasta hö-fläkten åt helvete och montera en el-fläkt istället, även detta kommer göra att motorn blir rappare på gasen och "låser upp" någon enstaka hästkraft.
Sen behövs ju även flödet förbättras, det som åker in måste ju ut också. Det är ju 2" avgas original så det räcker ju ett tag, men se till så det är bra flöde genom eventuell katalysator och ljuddämpare. Sista ljuddämparen är bara att byta ut mot en fullflödes för med den på så tar det nästan tvärstopp vid 4000-4500rpm för att avgaserna hinner inte ut.
Men om enda modifikationen du tänkt göra är att skicka E85 istället för BF95/98 och tror att det ger dig en massa hästkrafter så är det bara att glömma. Själva etanolkonverteringen ger ingen märkbar effektskillnad, den enda skillnaden blir att avgaserna luktar mycket mindre och det blir 2-3kr billigare per mil i bränslekostnad (räknat på 30% högre bränsleförbrukning).