Först va tanken att trimma orginal motorn och köra med den men hur kul är det??
Kom över en rak 6a från en omega 3000 (c30le) till bra pris så roade mej med att renovera den.
Den har samma motorfästen som orginal så det va inga problem fick bara korta ner växellänkaget för att kunna köra me orginallåda.
Fick även ge plats i fram för en audi 80 kyl för motorn byggde för mkt frammåt för att kunna ha kvar orginal
ett oljekyl har också hittat dit
Lackat underrede + motorrum med mecanlack för att lätt kunna bättra på det är trots allt ingen utställningsbil:)
Nya bromsrör har också hittat dit.
I sommras las många timmar på att renovera och svetsa om en 740 axel, den ska förhoppningsvis hålla bättre än orginal och sen är det ju inte tråkigt med skivbromsar.
I fram blev det bromsar från samma omega som motorn kom ifrån uppsvarvade och omborrade för att passa Rekordnaven
Och här har vi en dagsfärsk bild prova att hänga på en framskärm för att se hur det blev med dom nya fjädrarna, får bli större fälgar än 14" sen;)
En sista bild på hur motorn gör sej i bilen fyller ut rätt bra.
Hoppas det inte vart för grötigt nu, i fortsättningen blir det mer lagom stora uppdateringar/Kristian