3849
Sök

Tips på hur att montera dekaler?

663 Inlägg
24 januari 2013
Trådstartare
Har sökt lite och hittar inget så hoppas att denna tråd är okej och att den ligger på rätt ställe.

Jo det jag undrar är hur man på bästa sätt monterar en större dekal på en bil? Då över lister och veck etc..

Har sett att vissa använder värmepistol och då undrar jag varför man gör det?

Vissa använder också såpa har jag sett, alltså såpvatten.. Går det trots att det är lim etc på dekalerna?

Ja helt ny på detta och har ett gäng dekaler som ska på min bil så därför letar jag nu lite tips på hur jag ska gå tillväga på bästa sätt för att undvika bubblor och oönskade veck.

Med vänlig hälsning, Christian

12 086 Inlägg
24 januari 2013
Såpvatten används för att man ska kunna kasa runt på dekalen utan att den fastnar. Värmepistol har man för att tänja på dekalen över veck och ojämnheter.

97 Inlägg
24 januari 2013
Hett tips: Införskaffa en plast/gummi-skrapa så att du kan trycka ut luftbubblor också smile

Det ska synas att en bil inte är original, men man ska inte kunna se vad som är bytt - Definitionen av clean

1 Inlägg
25 januari 2013
Christian_N skrev:
Har sökt lite och hittar inget så hoppas att denna tråd är okej och att den ligger på rätt ställe.

Jo det jag undrar är hur man på bästa sätt monterar en större dekal på en bil? Då över lister och veck etc..

Har sett att vissa använder värmepistol och då undrar jag varför man gör det?

Vissa använder också såpa har jag sett, alltså såpvatten.. Går det trots att det är lim etc på dekalerna?

Ja helt ny på detta och har ett gäng dekaler som ska på min bil så därför letar jag nu lite tips på hur jag ska gå tillväga på bästa sätt för att undvika bubblor och oönskade veck.

Med vänlig hälsning, Christian

Hej

Hur stor är dekalen?
Vad är det för material på dekalen?
Är den lamminerad?
Det finns en monteringsanvisning på alltryck.se
Kan maila en monteringsanvisning till dig, vid behov

Sök