Tro det eller ej, men helt still står det faktiskt inte. Inte speciellt långt ifrån dock...
Har slaktat fronten för att kunna riva ner fjädrarna utan att behöva sitta och uggla i hjulhusen
såhär sitter fjäderfan.
Den må se rätt så oskyldig ut på bild, men det är ett riktigt monster! säkert närmare 5 meter långt och skulle säkert klara av att lyfta 5st höggravida elefanter! Jag tänker aldrig någonsin försöka plocka bort en sån igen!
Tänker inte ens skriva något, ni fattar...
Skam den som ger sig
Slö och bekväm som man är så beställde jag färdigbyggda fästen till i fram
Och sen en snabb testmontering
Bakvagn på g
Bakvagen är i stora drag ihop, med ny färg samt polyuretan bussningar! (vilket va billigare än original!?)
Typ så här kommer det bli, ska bara lista ut hur mycket jag måste korta det övre fästet, samt hur jag ska få fast det.
Sen håller jag på för fullt och sliter isär framvagnen, vilket är det näst värsta jag gjort på den här bilen (inte långt efter fjädrarna!)
har massor med bilder på det, och orkar inte förklara, så se och njut?
Ser bra ut detta roligt att du grejar lite. Du har inte ångrat dig om att sälja en dropplist till a-stolpen höger
Jo deadline var i påskas, så ligger lite efter Ska se om jag hittar någon dropplist åt dig
DieLuftWaffe skrev:
De tar sig!
Sakta men säkert
Lillkanto skrev:
Finfint! Jag skulle inte våga plocka såna monsterfjädrar utan riktiga verktyg, du är modig du! Följer detta noga, tycker det är ett riktigt bra recept
Jo, det var minst sagt spännande! Kul att du gillar mitt tattarmeck!
Jag fick hjälp av Nummela (Tack tack!) i "Gör om min bil" tråden.
Typ såhär kommer bilen se ut, någon gång... mycket plåtjobb kvar innan det blir tal om lack Sidolisternas vara eller icke vara är jag dock sjukt osäker på... Vad tycker ni?
händer de nått mer på bilen?? e ju fett nyfiken juh!!!!!!!!!!
Jadu, den hänger på lyften med bakre bälgfästena färdiga för helsvets, framvagnen ligger i delar och ska slipas/målas. Mer än så har tyvärr inte hänt då jag skaffat mig både hus och sambo
Men siktar på att ha den körbar till våren
Tar och bjuder på lite gamla bilder för att kanske motivera mig själv lite mer
Det är något speciellt med fairlanearna från tidigt 60. Gillar projektet så det tänkar jag följa! MEN, snälla du, ta inte bort handtagen på dörrarna! Bilar blir så fula utan handtag. Det blir så tomt på dörrarna...