Pontiac_firebird72 skrev:
Ser bra ut. Jag skulle inte använt Biltemas upphämtningarna dom är dåliga i gummit och så släpper nitarna. Mvh.
Aj fan! Det lät inge bra... Får se hur länge dom håller då.
UPPDATERING!!
Eftersom att min Bruksbil bestämde sig för att göra en abort och kasta ifrån sig avgassystemet mitt på motorvägen så blev jag tvungen att bända ut tummen ur arslet och få bort Fairlanen från lyften, Så det gjordes ett ryck nu i julledigheten.
Började med att lägga fjädringen i botten och kolla så avgassystemet inte tar i någonstans.
Byggde även klart det andra röret och kollade så även det gick fritt.
Fick lov att bända lite i fästet för bromsslangen.
Kass bild men.
Fullt utfjädrat.
Jag har valt att bränna på en V-bandsklämma efter ljuddämparna för att kunna dela och ta ner systemet mycket lättare.
Typ så här kommer resultatet att bli (nu hade jag bara bild på ena röret)
Självklart ska det inte vara en muff på slutet... Ska även försöka hitta något snyggt kromat slutrör.
Någon som kan rekommendera något?
Sen rev jag ner systemen och lindade dem med avgasbandage, Som förövrigt är satans påfund, jävlar vad det kliar!
Jag passade även på att nypa av bultarna till främrebladfjädersbussningen för att få lite mer svängrum för ljuddämparna.
Sen upp med systemen igen (bara den ena på bild tyvärr...)
SEN HÄNDE NÅGOT STORT!
Jag tog ner och körde ut henne ur garaget!
Här står hon med luftfjädringen i "Bött" Då ligger avgasrören i backen... och oljetråget på lådan är inte många mm från marken...
Syns att rören hänger lite olika, det ska så klart snyggas till också.
Nu blir det nog lugnt fram till vårkanten, då det ska labbas lite med höjder fram för stötdämparna och sen ska jag försöka få den regbesad!