2658
Sök

Oljud vid motorbromsning och frikoppling i fart

29 Inlägg
26 januari 2013
Trådstartare
Har ett tag nu haft problem med ett kraftig dunkande ljud som får hela bilen att vibrera och detta låter endast när man släppt på gaspedalen antingen med växel i eller i friläge. Accelererar jag däremot så låter det ingenting. Ljudet kommer någonstans ifrån mitten av framvagnen.
Det började med ett milt ljud som bara kom lite då och då och har sedan blivit riktigt illa.

Ljudet uppstår från ungefär <20 km/h och blir bara värre ju högre fart man får.

Jag har inte riktigt hittat mina svar på google då jag bara kommit till sidor där ett 10-tal persoenr har rabblat en massa olika saker om vad som kan vara fel.

mvh
Senast redigerat av TKollen (26 januari 2013)

1 948 Inlägg
26 januari 2013
Drivknut? Kolla om damasken e skadade, en bekant fick likande fel på sin bil, drivknuten var helt tom på fett. Han klämde i nytt samt ny damask, som nytt igen smile

29 Inlägg
26 januari 2013
Trådstartare
Jag har misstänkt den inre drivknuten på högersidan, den sitter ju ganska centrerat och jag uppfattar oljudet som att det kommer från mitten. Jag bytte Yttre drivknut i fredags och då såg jag över den inre med och damasken var hel fin men fettet såg annorlunda ut gentemot fettet i yttre. Lite gråaktig. Tycker det är konstigt att den bara ger sig.

Men är detta verkligen symptomen som uppstår vid skada i inre drivknut?

PS: När jag öppnade inre drivknut så gjorde jag rent och la i nytt fett.
Senast redigerat av TKollen (26 januari 2013)

29 Inlägg
27 januari 2013
Trådstartare
Var i garaget precis och av ren slump så testade jag att dra åt bultarna till fjäderbenet fram, så klart så satt dom med bara handkraft... ska ut och testköra. Återkommer

Jahopp det var det, får ta och säga vad jag tycker om han som bytte stötdämparna nyligen...
Senast redigerat av TKollen (27 januari 2013)

20 Inlägg
2 maj 2013
Tjena!
Vilka bultar till fjäderbenet fram var det du drog åt?
Har liknande problem..
MVH

Sök