2916
Sök

Golf Mk4 - White Stance Beautiful / UPDATES!

Golf Mk4 -98 får sig en OEM+/Stance förfining. Awapandon är sponsor och står för plasti dip. Nu dippad White sparkle sidenmatt, med sidenmattsvart tak, backspeglar, grill, B stolpar och vw emblem. Fälgarna är dippade cherryred... Visa mer

Volkswagens Of Sweden på Facebook
362 046 Visningar
Projektet avslutat 12 juli 2013
Lord
60 Inlägg
10 maj 2013
Mr_M_ skrev:
Zeiiser skrev:
Mr_M_ skrev:

Nej det behövs inte. Jag har mina precis som dom sitter original med original dörrsidan/gallret för högtalaren. Diskret och bra smile

Faan va gött då smile Då blir de ner å tjacka ett par nya högtalare i morron då smile
Har du bytt skrikarna som sitter uppe i dörren? bredvid instrumentpanelen?
Där funderar ja på om man kan ska skära ut lite plåt å sätta för men med ett hål som skrikaren kommer ut ifrån..

Ja, jag bytte allt. 6,5" arna i dörrarna och diskanterna vid rutan på dörrarna.
Ska du ta bort plastbiten då menar du, där diskanten sitter innanför och sätta en plåt där?

Ja måste kolla va d e e för fel på mina bakhötalare, ja har ju 3 dörrars men får inte liv i dom där bak =/
Jupp, tänkte att man skär ut ett hål i plåten så man kan få skrikarn synlig ist.. den lilla jäkeln kan ju få va framma smile Är den meckig å byta lr? har inte orkar öppna upp å tittat än =P

Kyss paddan så kommer prinsen, kolla min twingo förvandling /// http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=313122

3 519 Inlägg
10 maj 2013
Trådstartare
Zeiiser skrev:
Mr_M_ skrev:
Zeiiser skrev:

Faan va gött då smile Då blir de ner å tjacka ett par nya högtalare i morron då smile
Har du bytt skrikarna som sitter uppe i dörren? bredvid instrumentpanelen?
Där funderar ja på om man kan ska skära ut lite plåt å sätta för men med ett hål som skrikaren kommer ut ifrån..

Ja, jag bytte allt. 6,5" arna i dörrarna och diskanterna vid rutan på dörrarna.
Ska du ta bort plastbiten då menar du, där diskanten sitter innanför och sätta en plåt där?

Ja måste kolla va d e e för fel på mina bakhötalare, ja har ju 3 dörrars men får inte liv i dom där bak =/
Jupp, tänkte att man skär ut ett hål i plåten så man kan få skrikarn synlig ist.. den lilla jäkeln kan ju få va framma smile Är den meckig å byta lr? har inte orkar öppna upp å tittat än =P

På tex min som är 4dörrars så sitter det inga högtalare i bakdörrarna hmm
Är du säker på att det sitter på din?
Nej, det är inte speciellt jobbigt. Inget av det. Det drygaste är väl om man byter bägge högtalarna i dörren, att dra nya högtalarkablar från stereon till dörren wink men annars går det rätt lätt smile
Ta loss dörrsidan och kika lite

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

3 519 Inlägg
12 maj 2013
Trådstartare
Grymt bra bild från Marcus L.

Foto: Marcus L
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-1840a6a82a7c812db0911d1395c2bdce.jpg

Kommer nog flera under dagen eller så

890 Inlägg
12 maj 2013
så jäkla grym

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.

Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
2 322 Inlägg
84 Inlägg
12 maj 2013
Mina camber shims är även skickade, så jag antar att dom kommer hem i början på nästa vecka big_smile

tja, vart beställde du shimsen? smile mvh

3 519 Inlägg
13 maj 2013
Trådstartare
lingkling skrev:
Mina camber shims är även skickade, så jag antar att dom kommer hem i början på nästa vecka big_smile

tja, vart beställde du shimsen? smile mvh

Dom ligger på posten nu wink
Dli-teknik

VW <3
183 Inlägg
13 maj 2013
Twins skrev:
mingan77 skrev:
Fisheye fotat

35mm fast f1.8 / f1.4 objektiv annars wink

Förjävla trevligt objektiv det där 35mm ifrån Nikon! big_smile

Förövrigt riktigt fint projekt skall följas! smile

It's not an oil leak, It's sweat from all the horse power.

3 519 Inlägg
13 maj 2013
Trådstartare
Aare skrev:
Twins skrev:
mingan77 skrev:
Fisheye fotat

35mm fast f1.8 / f1.4 objektiv annars wink

Förjävla trevligt objektiv det där 35mm ifrån Nikon! big_smile

Förövrigt riktigt fint projekt skall följas! smile

Tackar man för smile

3 519 Inlägg
14 maj 2013
Trådstartare
Camber shimsen är hemma, 3 graders. Har dock inga verktyg till att fixa detta, så jag måste söka efter lite hjälp av vänner. Hoppas det hinns sätta dit innan 1a juni!
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-1ca0b54df0b04579004fee1a9478d1bd.jpg

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
14 maj 2013
Gasbrännare och storslägga för demontering, och silvertejp o buntband för montering wink

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

2 322 Inlägg
14 maj 2013
Mr_M_ skrev:
Camber shimsen är hemma, 3 graders. Har dock inga verktyg till att fixa detta, så jag måste söka efter lite hjälp av vänner. Hoppas det hinns sätta dit innan 1a juni!
http://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-1ca0b54df0b04579004fee1a9478d1bd.jpg

nedre delen av shimsen kansk skulle behövas  lite längre bultar, men skulle vi fixa det nån dag eller ?

3 519 Inlägg
14 maj 2013
Trådstartare
BunnA skrev:
Gasbrännare och storslägga för demontering, och silvertejp o buntband för montering wink

Haha, tror inte det håller en meter ens tongue tongue
Du ska då inte få hjälpa mig iaf wink

3 519 Inlägg
14 maj 2013
Trådstartare
mingan77 skrev:
Mr_M_ skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-1ca0b54df0b04579004fee1a9478d1bd.jpg

nedre delen av shimsen kansk skulle behövas  lite längre bultar, men skulle vi fixa det nån dag eller ?

Snackade med Mogge / Morgan. Han kör med original bultarna, och han har ju mera camber så jag tycker det borde funka ändå. Men dumt att chansa kanske?
Jag har insex, men kanske fel storlek. Vart kan jag kolla vad det ska vara för storlek?
Annars är jag på smile

2 322 Inlägg
14 maj 2013
Mr_M_ skrev:
mingan77 skrev:
Mr_M_ skrev:

Snackade med Mogge / Morgan. Han kör med original bultarna, och han har ju mera camber så jag tycker det borde funka ändå. Men dumt att chansa kanske?
Jag har insex, men kanske fel storlek. Vart kan jag kolla vad det ska vara för storlek?
Annars är jag på smile

skruva loss en  bult ? big_smile

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
14 maj 2013
Hahaha tror inte heller på det, men när jag var yngre så var det ungefär så vi lagade våra mopeder och dom höll förvånasvärt länge wink
Jag är inte mycket till hjälp då jag har ledgångsreumatism och kan knappt böja mig ner för att ta på mig skorna wink

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

3 519 Inlägg
14 maj 2013
Trådstartare
mingan77 skrev:
Mr_M_ skrev:
mingan77 skrev:

Annars är jag på smile

Ja vi har ju din bil för att ta oss någonstans om det skiter sig tongue
Men jag menade för att kolla storleken på insexnyckel wink Hur ska man veta det?

3 519 Inlägg
14 maj 2013
Trådstartare
BunnA skrev:
Hahaha tror inte heller på det, men när jag var yngre så var det ungefär så vi lagade våra mopeder och dom höll förvånasvärt länge wink
Jag är inte mycket till hjälp då jag har ledgångsreumatism och kan knappt böja mig ner för att ta på mig skorna wink

Haha, ja jag känner igen det där. Dock inte från moppe tiden. Men fan vad trist att ha det så, kul att du kan skämta om det ändå, inte alla som kan det smile

2 322 Inlägg
14 maj 2013
Mr_M_ skrev:
mingan77 skrev:
Mr_M_ skrev:

Annars är jag på smile

Ja vi har ju din bil för att ta oss någonstans om det skiter sig tongue
Men jag menade för att kolla storleken på insexnyckel wink Hur ska man veta det?

skruva av däcket o  kolla vad det är för storlek på hylsan big_smile enklast, ja vi kan inte ta min bil nu dock då jg lämnar in den hos dgsolfilm imorgon

Sök