3875
Sök

Mercedes-benz 190 -87. Trött och går ryckigt.

26 Inlägg
28 januari 2013
Trådstartare
#1
Hej!

Min merca har gått riktigt dåligt på sistone, de är ingen som är i "fint" skick direkt heller för den delen. Den började gå riktigt lustigt och har haft som ett varvstopp när man har växel i.

Har bytt tändstift och en av kablarna och de hjälpte lite känns det som men det har fortfarande inte löst problemet. Det känns som att motorn går på 2-3 av cylindrarna, mest trogligast är väll 3 eftersom den går bättre nu. Men varvstoppet känns fortfarande när man accelererar...

Vid koppling så går det att varva som vanligt!
När motorn är "lagom" varm så går den sjukt lustigt på tomgången med. Den brukar ligga på 950-1000 varv stillaståendes men nu ligger den på 500 och håller på att dö.

Kan de ha något med bränsletillförseln? För lite/mycket bensin kanske? Jag har ingen aning, är inte så jätte insatt i motorer.. lär mig något nytt varje dag!

*Den går också väldigt ryckigt på låga varv!

Någon som har någon aning?

// Red. rubrik. DS
Senast redigerat av Dieselsmurfen (29 januari 2013)


2 848 Inlägg
28 januari 2013
#2
Till att börja med så kolla över tändningen, nya tändstift har du satt i skrev du, men en av tändkablarna? Byt alla tändkablar, fördelarlock och rotor. Är väl det mest enklaste, och grundläggande till att börja med.

Är det lika efter du gjort detta får man söka vidare.

26 Inlägg
28 januari 2013
Trådstartare
#3
Tack för svar men vet inte om det är värt de... Att lägga ner massa pengar på en bil jag köpt för 5000 o som jag ska sälja till våren... hmm


2 848 Inlägg
29 januari 2013
#4
Adami skrev:
Tack för svar men vet inte om det är värt de... Att lägga ner massa pengar på en bil jag köpt för 5000 o som jag ska sälja till våren... hmm

Detta kostar inte så himla mycket och enkelt att fixa själv, ska du nu sälja bilen så har du igen de pengarna
med en gång förutsatt att det är detta nu då.

Väldigt mer lättsåld blir den om den inte går som en påse nötter, är inte många som köper en sån bil, och de
som köper den betalar därefter.

Jag skulle ge det ett försök iallafall att testa att byta detta.

26 Inlägg
29 januari 2013
Trådstartare
#5
Känns som det är något annat.. eftersom när den är varm så går den på 500 varv stillaståendes men den ska ligga vid 950-1000, tyder det verkligen på att bara någon av cylindrarna inte funkar eller har det med bränslet att göra tro?



Sök