UseDubbelTurbo skrev:
Fuckface skrev:
Hoppas ingen här inne sitter och surar på idéen att brott och problematik inte hade uppkommit om det inte varit för invandrarna och alla dessa "blattar"... Det är skitsnack, skitsnack så det bara smäller om det!
Brott begås såväl av svenskar som av utlänningar, det är inget snack om saken. Hade statistiken sjunkit, självklart hade vi klandrat vartenda jävla brott som begåtts... Världen är felfri, det är människan som förstör den!
Jag har svårt att se att en person som inte bor i närheten av ett invandrartätt område (storstad) kan yttra sig i saken... Man kan säga sin mening, men man har aldrig känt på vad den innebär!
Hur bra hade du känt dig om du, ensam flyttar till ett nytt ställe... Ingen pratar ditt språk, ingen ser ut som dig och folk; utan att du öppnat munnen, tar för givet att du är fullkomligt dum i huvudet och tänker misshandla dig såfort mörkret tränger sig på! VAD ÄR DET FRÅGAN OM? Människor, är ni helt från vettet...?
Invandring såsom utvandring är ett nödvändigt ont i utvecklingen av världskartan... Kom inte och säg att du hatar hamburgare, pizza och kebab... Om du gör detta så finns det garanterat hur mycket som helst som är godare, t ex Taco... Jag heter inte Tina, och lagar mat gör jag inte heller... Men hade det inte varit för en gnutta invandring (där allt började) så hade vi fortfarande ätit det man fångar med spjut och någon förbannad älgjävel på helgerna!
Du, jag eller invandraren på hörnan i kiosken, ingen av oss är normala eller skapta för samhället... men vi gör vad vi ska! Vi gör vad vi är här för...
Alla invandrare jag känner tycker det är fullt aceptabelt att va kriminel för att försörja sin familj... det tycker inte svenskar.
UseDubbelTurbo: Det säger kanske mer om dej och dom du umgås med än det gör om invadrare?!
MilleN: ja oroar mej inte för sånt sörru, ja drog en parallell om hur det blir ifall man inför sånna "smarta" prick system, ska du sedan bestämma VAD som ska ge en prick oxå?
fortkörning? snatteri? våldtäckt? rån? mord?
(tänk va alla svenska ungdommar som snattar cigg osv skulle skina igenom)
va ger oss svenskar mer rätt att göra brott än "invandrare"?
erat förslag skulle i slutändan klart ge syn om att vi är bättre och har "mer rätt" att begå brott än folk som flyttat/flytt hit bara för att vi är födda här sen några generationer tillbaka.
Inför pricksystem för svenskar oxå då, och sen skickar vi dom till finland då dom är dom INVANDRARE i sverige som begått mest brott statistiskt.
inför språkkrav oxå med språkprov när vi ändå är på; då skulle vi bli av med alla döva och stumma oxå som inte kan yttra sej alls (förutom teckenspråk å de e ju knappast svenskt) och även alla med grova dialektter.
Eller krav på folkdräkt, då slipper vi tjat om slöjor osv som folk flyr undan i bussen?
eller bestämma vad som är svenskt att äta så kan vi inte skylla på nått annat än sverige ifall vi blir feta eller sjuka.
Bäst av allt vore väll att stänga av hela sverige igentligen, Reseförbud både in och ut osv.
Fattar vart ja vill komma; de är inte så att man bara kan införa nått jävla pricksystem och sen är det bra, de finns ganska mycke mer att tänka på kring detta!
Ja försvarar inte brott på nått sett, dock vill många här få det att låta som att invandrare är roten till allt skit och att det ser ut som det gör och det är fan bullshit!
Vi bör ansvaret tillsammans allihop!