3297
Sök

Missljud E34 535

Born to go Wide
88 Inlägg
30 januari 2013
Trådstartare
Har ett klonkande missljud som dyker upp när jag frikopplar eller ger gas.. Durrar även i bilen när det spinner, inbillar mig att det det är nå stödlager eller dylikt.

Då jag inte har så stor koll så skulle jag behöva hjälp!

Allt är till salu! Om priset är rätt förstås!

2 763 Inlägg
30 januari 2013
JohnLindberg skrev:
Har ett klonkande missljud som dyker upp när jag frikopplar eller ger gas.. Durrar även i bilen när det spinner, inbillar mig att det det är nå stödlager eller dylikt.

Då jag inte har så stor koll så skulle jag behöva hjälp!

Jag gissar på att det är dina silentblock som är dåliga då det tydligen ska upptså ett klonkande vid frikoppling/gaspådrag. Jag har inte varit med om detta själv men har läst andra BMW-trådar som haft samma problem smile

Volvo - For Life

336 Inlägg
31 januari 2013
silentblock bussningarna är ju vanligt på dom, borde dock inte bli nåt ljud av dom när du kopplar... när mina var kassa var det bara ett jävla slamrande från bakvagnen hela tiden och allmänt slapp i baken.

Born to go Wide
88 Inlägg
1 februari 2013
Trådstartare
Tror inte riktigt på blockena för då brukar dom ju bli gungiga och som sagt slapp och slammra i gupp vad jag kan förstå (är första E34:an jag äger)

Men jag börjar misstänka hardyskivan mellan kardan och bakaxel eller om det är fästet som håller upp diffklumpen.
ska ju sitta ett fäste där som håller upp klumpen så att inte vinkeln på kardan blir lutande mot marken, då kan det tydligen upp komma klonkande ljud vid gas och koppling för då slår diffklumpen uppåt/nedåt och stödlagret börjar rassla, så ska kolla upp det där så fort garaget här hemma är ledigt, har iaf parkerat bilen på gården och vägrar köra den innan felet är åtgärdat!

Men tack för förslagen iaf! big_smile

820 Inlägg
1 februari 2013
Tror på att bussningarna som håller diffen är kass..den kan ryckas åt de div håll när det ger sig..smile..silentblocks klonk är som sagt bara vid gaspdrag å när man släpper gasen det klonka till, sen "simmar" den på vägen..

Born to go Wide
88 Inlägg
1 februari 2013
Trådstartare
Kan ju vara bussningarna som håller i den, men Far min pratade med en kompis till han som jobbar på JAWS Motorsport och han sa att det sitter nå slags fäste där med en bult genom och den bulten tycker tydligen att det är roligt att gå av om man är ute och leker mycket. Och det var ju efter att jag hade busat som ljudet uppkom.

820 Inlägg
1 februari 2013
JohnLindberg skrev:
Kan ju vara bussningarna som håller i den, men Far min pratade med en kompis till han som jobbar på JAWS Motorsport och han sa att det sitter nå slags fäste där med en bult genom och den bulten tycker tydligen att det är roligt att gå av om man är ute och leker mycket. Och det var ju efter att jag hade busat som ljudet uppkom.

Stämmer bra det..hehe

Sök