3096
Sök

Hyunday Atos Prime GLS -01, värmen slutade tvärt fungera, motorn verkar bli överhettad

2 Inlägg
2 februari 2013
Trådstartare
Körde ett par mil igår och värmen fungerade i vanlig ordning, bilen stod sen still ett par timmar, på hemvägen hade jag full värme på men ur fläktarna kom bara kalluft. Hemma efter ett par mil luktade det bränt om motorn, under motorhuven var det väldigt hett.
Är definitivt ingen bilskruvare själv så min Hyundai lär få besöka verkstad men jag undrar om jag vågar köra småsträckor med den så länge. Kanske någon t.o.m. har en aning om vad jag skulle kunna göra för att åtgärda problemet och det visar sig vara busenkelt! smile

Diagnostekniker
2 757 Inlägg
2fast4you
371 Inlägg
2 februari 2013
vatten?

haru kört fast eller

2 Inlägg
2 februari 2013
Trådstartare
Jag kollade kylvätskan, stod på strax över LOW, shoppade mer och fyllde på men det hjälpte inte. Jag har haft en gnisslande fläktrem ett tag, skulle det här kunna vara resultatet om den har gått av nu?

2fast4you
371 Inlägg
3 februari 2013
kan ju mycket möjligt va fallet, du har ingen som kan hjälpa dig att titta på bilen då? för klarar du inte ens se om remmen är av själv, så tycker jag att du ska fråga nån om hjälp mvh

haru kört fast eller

280 Inlägg
3 februari 2013
"motorn verkar bli överhettad" Har inte Atos tempmätare?

Termostaten borde vara ett "hett" tips. Känn försiktigt på ingående och utgående kylarslangar för att avgöra om det är cirkulation i systemet, är det inte det så är den ena slangen mycket varmare än den andra.

Småsträckor bör inte vara någon fara så länge man har koll på motortempen, har man inte det så skulle jag inte köra en meter.

/Fredrik
Senast redigerat av crescentcompact (3 februari 2013)

Sök