Hittade denna pärla på blocket och nu ser vi väl vars det slutar :) Med en MASSA bilder! Ni vill väl se va som blir gjort! :p Nu står det mest på listan att få igång den och regbesikta så den går att känna på lite under vintern,... Visa mer
Tog mig ut till bilen äntligen igen! Känns så sjukt drygt med dessa 3mil till bilen....
Men började med att vita fick känna på marken igen!
Sen fick gubben även känna på lite frisk luft!
Sen här har vi ju bröderna!
Sen var det bara fram med den lilla motor lyften!
Hjärtbyte då! Kändes dock som lite fel vinkel på motorn.... :p
Hej jag ser ut som ett litet kiosk mongo bakifrån men min ägare gillar mig ändå! Förra ägaren klippte bara av kabelstammen till bakdelen då buren byggdes så ja testade koppla plus på alla dessa och det här är vad det blev :p blir en liten genomgång här alternativt byter jag till det jag byggde för vita :p
Sen så.... Började jag leta rost, alltså jag fattar inte genom ALLA tider har det aldrig fungerat att spackla utan att lägga på någon sorts grund under.... Folk fortsätter likadant utan och vräker på något kilo extra spackel istället för bara få det passa ihop lite bättre direkt....
Den började inte så bra, jag stängde min passagerar dörr sen gick va iväg och när jag kom tillbaka hade rutan exploderat... Så nu ligger den överallt....
Kolla vad som suttit här! På den lyxiga metallic lacken! kanske måste skaffa igen?
Växellådan... Blir en liten puttig 4växlad att börja med...
Jävligt läckert insug men det är inte det bilden är riktad på kolla vid svänghjulet.... En växellåda...
Sen var det ju bara upp med stjärten i luften! Dock inte lika fröjdefull syn här som på vita.... Blir nog byta över bakaxel sen ;0
Denna snygga bild är nu uppochner men detta är då en växellåda som äntligen sitter på plats!
Och sen uppochner igen har vi mellanaxeln på plats oxå! Idag kom drivlinan ihop och på plats! Nu ska bara förgasaren,elen och startmotorn och kylarsystemet dit så är det start!
Köptorsk som vanligt! Blev ett flexrör alla grande!
Kändes bra att äntligen få ngt gjort på bilen mot att kunna iaf starta den! Jag siktar nu på att ha den startad och körklar innan slutet på juni! Kanske även en regbesiktning är på plats
Detta hände för några dagar sedan, var bara seg på uppdatera är :p Var 11timmar i sträck med bilen för att få igång motorn!
Började lite basic med en startmotor;)
En förgasare är ju även att förespråka
Sen så behövdes det ju ett fäste för gasreglaget men det som fanns sen förut var bara skit så byggde eget :p det är simpelt som fungerar rak weire rakt mot gasen
Sen så kom tändningen ihop
Fräscha bromsar... Blir kastbyta från vita
Från svarta mantan..... Inte riktigt mysigt
Från vita! Lite roligare, man ser inte så mycket utav den blåa färgen på dämparna, någon som vet va det kan vara för några? Dom känns styvare och hårdare än svartas original även fjädrarna är kanske ngt spec;)
Nattens uppdate! Kan väl börja med säga att motorn har nu startat! Lever om som satan utan grenrör :p men avslutades med en jävulskt baksmäll med kanske 1meters låga (a)
Men här är då besiktnings stolarna
Kadett b cup'e stolar
Dålig bild men här sitter det ju sen två fästen ner i golvet, stolen är stumsvetsad i fästena
Sen var det dags att få igång ett avgassystem, detta ska inte vara snyggt utan enbart fungera!
Sen så gårdagens fynd! Fick även tag i ett 1900 block som är borrat till b23 kolvar :p måste bara få tag i en 2.2 l vev så har man en 2.3liters 1900 motor
skönt att det löste sig, har också en 1900 jag har renoverat lite starta den idag på motorstället gick fint, du har weber på din 1900 va?
Okej vad har du tänkt stoppa ner den i? Jo en weber 32dms, Jag måste bara få till tomgången nu, någon aning hur man justerar den på en dms weber?
Tyvärr vet jag inte det, men det ska visst vara viktigt detta med vacum slangar och sånt till tomgången på oplar vad jag har förstått det, har en weber 36/36 på min, den ska i en rekord 66 cupe
skönt att det löste sig, har också en 1900 jag har renoverat lite starta den idag på motorstället gick fint, du har weber på din 1900 va?
Okej vad har du tänkt stoppa ner den i? Jo en weber 32dms, Jag måste bara få till tomgången nu, någon aning hur man justerar den på en dms weber?
Tyvärr vet jag inte det, men det ska visst vara viktigt detta med vacum slangar och sånt till tomgången på oplar vad jag har förstått det, har en weber 36/36 på min, den ska i en rekord 66 cupe
Aha okej då ska jag kolla över det ska bara besikta med den här förgasaren sen ska det dit dubbla 40 dellorto har fått tag i två insug nu så nu jävlar ska det bli åka av!
Slipade även spacklet på taket... Dock när jag sedan skulle täcka över det jag slipad med grundlärt så tog ju självklart den slut! Så det blev fluoricerande grön färg för täcka över då vissa ställen blev rent av plåtrent