3216
Sök

Slung diff

72 Inlägg
3 februari 2013
Trådstartare
#1
tja har en 940 med slung diff o undrar om någon vet hur man spänner fjädern i den? smile


633 Inlägg
3 februari 2013
#2
kapar vikten menar du


72 Inlägg
3 februari 2013
Trådstartare
#3
kapar vikten?  hört att de går spänna fjädern så diffar den till typ 60?


72 Inlägg
3 februari 2013
Trådstartare
#5
ett jävla meck de där hmm


72 Inlägg
3 februari 2013
Trådstartare
#6
Rockabilly_Micke skrev:
http://www.turbobricks.com/mods.php?content=art0027

ett jävla meck de där hmm


633 Inlägg
3 februari 2013
#7
na inget inte så mycket , jag har kapat min vikt lite


142 Inlägg
5 februari 2013
#8
eller så svetsar du vikten i låst läge så blir de kalas, har de på min 940 och de  kränger inget men låser i alla hastigheter när du vill de!

27-an

1 Inlägg
5 februari 2013
#9
eller så köper du en torsen diff alex !!


118 Inlägg
7 februari 2013
#10
eller så tar man fram svetsen och bränner ihop hela skiten, pålitligt iaf smile


2 401 Inlägg
7 februari 2013
#11
rjohansson_ skrev:
eller så tar man fram svetsen och bränner ihop hela skiten, pålitligt iaf smile

Nej fyfan för svetsat tongue Bättre med slungdiff ist big_smile


118 Inlägg
7 februari 2013
#12
Nybergrobin skrev:
rjohansson_ skrev:
eller så tar man fram svetsen och bränner ihop hela skiten, pålitligt iaf smile

Nej fyfan för svetsat tongue Bättre med slungdiff ist big_smile

beror väl på hur man vill ha de wink vill man ha drivning på båda hjulen så är det ju hållbart å pålitligt wink dock sliter det ju på mycket annat som drivaxlar och framförallt däck även om man svänger vanligt...


2 401 Inlägg
7 februari 2013
#13
rjohansson_ skrev:
Nybergrobin skrev:
rjohansson_ skrev:
eller så tar man fram svetsen och bränner ihop hela skiten, pålitligt iaf smile

Nej fyfan för svetsat tongue Bättre med slungdiff ist big_smile

beror väl på hur man vill ha de wink vill man ha drivning på båda hjulen så är det ju hållbart å pålitligt wink dock sliter det ju på mycket annat som drivaxlar och framförallt däck även om man svänger vanligt...

Just slitaget jag inte gillar hmm


72 Inlägg
7 februari 2013
Trådstartare
#14
Iveskold17 skrev:
eller så svetsar du vikten i låst läge så blir de kalas, har de på min 940 och de  kränger inget men låser i alla hastigheter när du vill de!

kränger de inte när du vänger skarvt eller något? smile


142 Inlägg
8 februari 2013
#15
rocchi skrev:
Iveskold17 skrev:
eller så svetsar du vikten i låst läge så blir de kalas, har de på min 940 och de  kränger inget men låser i alla hastigheter när du vill de!

kränger de inte när du vänger skarvt eller något? smile

kränger absolut inget, den känns som en helt vanlig diff, hjulen snurar olika snabbt i svängarna som dom ska, ända tills du sprätter, då låsre den som den ska fast i mycket högra hastigheter med! har varit uppe i ca 80 km/h med min svetsade slungdiff när jag gjorde en stillaståendes börn, låste fint!

27-an

633 Inlägg
8 februari 2013
#16
Iveskold17 skrev:
rocchi skrev:
Iveskold17 skrev:
eller så svetsar du vikten i låst läge så blir de kalas, har de på min 940 och de  kränger inget men låser i alla hastigheter när du vill de!

kränger de inte när du vänger skarvt eller något? smile

kränger absolut inget, den känns som en helt vanlig diff, hjulen snurar olika snabbt i svängarna som dom ska, ända tills du sprätter, då låsre den som den ska fast i mycket högra hastigheter med! har varit uppe i ca 80 km/h med min svetsade slungdiff när jag gjorde en stillaståendes börn, låste fint!

då är de lamellera som arbeta isl om du svetsat fast


142 Inlägg
8 februari 2013
#17
Vw-Andreas skrev:
Iveskold17 skrev:
rocchi skrev:

kränger de inte när du vänger skarvt eller något? smile

kränger absolut inget, den känns som en helt vanlig diff, hjulen snurar olika snabbt i svängarna som dom ska, ända tills du sprätter, då låsre den som den ska fast i mycket högra hastigheter med! har varit uppe i ca 80 km/h med min svetsade slungdiff när jag gjorde en stillaståendes börn, låste fint!

då är de lamellera som arbeta isl om du svetsat fast

isl?...

27-an

72 Inlägg
9 februari 2013
Trådstartare
#18
Vw-Andreas skrev:
Iveskold17 skrev:
rocchi skrev:

kränger de inte när du vänger skarvt eller något? smile

kränger absolut inget, den känns som en helt vanlig diff, hjulen snurar olika snabbt i svängarna som dom ska, ända tills du sprätter, då låsre den som den ska fast i mycket högra hastigheter med! har varit uppe i ca 80 km/h med min svetsade slungdiff när jag gjorde en stillaståendes börn, låste fint!

då är de lamellera som arbeta isl om du svetsat fast

skule du kunna skicka bild på vad du svetsade?


142 Inlägg
9 februari 2013
#19
rocchi skrev:
Vw-Andreas skrev:
Iveskold17 skrev:

kränger absolut inget, den känns som en helt vanlig diff, hjulen snurar olika snabbt i svängarna som dom ska, ända tills du sprätter, då låsre den som den ska fast i mycket högra hastigheter med! har varit uppe i ca 80 km/h med min svetsade slungdiff när jag gjorde en stillaståendes börn, låste fint!

då är de lamellera som arbeta isl om du svetsat fast

skule du kunna skicka bild på vad du svetsade?

har tyvärr ingen bild, men den metall grejen som dom brukar kapa bort lite av svetsades i låst läge, man ser rätt snabbt hur man ska göra när öppnar och ser smile

27-an

72 Inlägg
9 februari 2013
Trådstartare
#20
Iveskold17 skrev:
rocchi skrev:
Vw-Andreas skrev:

då är de lamellera som arbeta isl om du svetsat fast

skule du kunna skicka bild på vad du svetsade?

har tyvärr ingen bild, men den metall grejen som dom brukar kapa bort lite av svetsades i låst läge, man ser rätt snabbt hur man ska göra när öppnar och ser smile

så jag ska bara svetsa fast den då? smile



Sök