Jaha då var det dags att börja på en ny bil!
Sitter här med brist på tålamod då jag inte fick hämta nya bilen idag så skapar jag en projekttråd istället för att vara ute och åka!
Kan lika gärna skriva ner lite tankar och funderingar på vad som kommer ske med den under 2013!
Bilen är då en 9-3 SS Aero som är Laserröd!
Alltid velat haft en röd SAAB då jag tycker dom är så snygga!
Blir andra SAABen för mig och känner mig jäkligt nöjd! Blir väldigt spännande och se vart denna kommer ta mig!
Då gör vi en lista för vad som ska göras under året 2013 på bilen!
- Tona rutor
- Svart tak
- Lite ljuduppgradering
- Byta lampor runt om
- Svarta fälgar
- Coilovers
- Ny grill
- AUX ingång till stereon
Tror det var det jag hade tänkt ut för detta året! Kommer säkert komma till mer på listan!
Då jag inte hämtat bilen än från bilhandlarn så blir det lite fattigt med bilder. Använder mig dock av bilhandlarns bilder!
Så ser den ut!
Ska så snabbt som möjligt in på att tona rutorna!
Har 4 stycken 18" från förra saaben som ska på denna hade jag tänkt!
Dom ska dock bli svarta först och läggas en röd stripe på!
Vi får se hur dom passar dock för två av dom är 245 breda däck och två andra är 225. Borde gå till en början!
Coilovers kommer tyvärr senvåren/sommarn!
Har hittat en grill på speedparts som jag ska köpa!
Honeycomb <3
Kommer också göra taket svart!
Blir röd/svart tema på denna!
Det absolut första som ska göras är att lämnas iväg på behandling med lackförsegling!
Har två skönhetsfläckar utvändigt, ett litet dörruppslag som knappt syns på höger bakdörr.
Och tyvärr några mindre svarta revor i bakre kofångaren. (Någon har litat för mycket på parkeringsassistansen!!)
Får se vad som görs med dessa men fint ska det bli!
Detta är vad jag tänkt göra detta år (2013) och ska försöka synas överallt så mycket som det går!
Har i helgen beställt en massa ljus!
Xenonlook i hel/halvljus.
Xenonlook i dimljus.
Vita dioder till parkeringslysena.
Vita dioder till regskyltsbelysningen.
Även också två vita ledslingor för att ha ovanpå lyktorna så man får lite facelift känsla på den!
Vi börjar såhär!
Ös över med kommentarer nu då jag har sattit ihop en fin förstasida!