3393
Sök

Palla upp bilen - på sidan?

327 Inlägg
5 februari 2013
Trådstartare
Hej. jag ska imorgon fixa lite med bilen. som sist fick lite grejer emellan,. Då hade jag bilen uppe på 4pallbockar men fick ta ner för det kom som sagt saker emellan, så hela bilen var i luften alltså.. Nu har jag bara högerbroms fram kvar och se över. samt fixa en bit i avgasröret, tänkte då spara lite tid (kallt som fan imorn..) kan jag då palla upp bilen på högersida bara? Vill veta om det är safe eftersom jag ska under!

För den som inte är med på noterna helt, alltså såhär: http://www.zatzy.com/attachments/allmae … ghetto.jpg
fast inte lika mycket och ska ha pallbockar ist för plankor och ligga under bilen, inte sitta.. !

772 Inlägg
5 februari 2013
Jadå, det är säkert om du ser till att pallbockarna står stadigt, och att du sätter de på ett sådant sätt att de inte kan välta eller halka av från bilen, men det gäller ju alltid.

Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
5 februari 2013
enda som jag kan tänak mig som kan bli en problem

är krängningshämmaren , för här ena sidan av bilen vilar mot hjulupphängningen och andra sidan i luften så vill jo krängsningshämmarna dra upp hjulen som är i luften.. ( det kan betýda problem om man ska mecka med hjulupphängningen )

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

JFfoto
5 februari 2013
Lägg under några plåtfälgar om du har under däcken eller på någon bärande del som inte är ivägen där du ska hålla på, om man vill vara helt säker, sen innan du kryper under så gunga på bilen ordentligt..

Sök