3642
Sök

Köpråd Ford Mondeo Ghia -01

450 Inlägg
6 februari 2013
Trådstartare
#1
Tjenare.

Ska åka och titta på en Ford Mondeo Ghia -01 nu på fredag och undrar om det är något speciellt man ska titta på/akta sig för? bilen har gått 28xxx mil. nått på motorn som man bör kolla på vid detta miltalet? typ kamkedjan m.m? verkar för övrigt vara en schysst bil.


Putsar Cosworth
195 Inlägg
6 februari 2013
#2
Min har gått 28000mil. Känns lika tight som en släktnings (11000).
Kolla efter det vanliga på Mk3an, handbromsen, falsrosten i dörren, kolla även under sparklådan då färgen brukar nötas bort på mitten ungefär av stensprut. Starta motorn och öppna huven, lyssna efter ett knack ljud, hör du nått som verkar komma från generatorn så måste den bytas ca 3000:- för allt. Förutsatt att man gör det själv, inte svårast..
Motorn om det är en 2.0a tycker jag är en av de bästa motor nånsin gjorda. Problem med insug i början men det är fixat till nu.

Audi hatare.

6 635 Inlägg
6 februari 2013
#3
fantomen skrev:
Min har gått 28000mil. Känns lika tight som en släktnings (11000).
Kolla efter det vanliga på Mk3an, handbromsen, falsrosten i dörren, kolla även under sparklådan då färgen brukar nötas bort på mitten ungefär av stensprut. Starta motorn och öppna huven, lyssna efter ett knack ljud, hör du nått som verkar komma från generatorn så måste den bytas ca 3000:- för allt. Förutsatt att man gör det själv, inte svårast..
Motorn om det är en 2.0a tycker jag är en av de bästa motor nånsin gjorda. Problem med insug i början men det är fixat till nu.

Inget att leka med, bäst om de är bytt då man inte vill ha plastflisor (Som är större än ventilerna) in i motorn.

De/Dem

Putsar Cosworth
195 Inlägg
6 februari 2013
#4
Malheus skrev:
fantomen skrev:
Min har gått 28000mil. Känns lika tight som en släktnings (11000).
Kolla efter det vanliga på Mk3an, handbromsen, falsrosten i dörren, kolla även under sparklådan då färgen brukar nötas bort på mitten ungefär av stensprut. Starta motorn och öppna huven, lyssna efter ett knack ljud, hör du nått som verkar komma från generatorn så måste den bytas ca 3000:- för allt. Förutsatt att man gör det själv, inte svårast..
Motorn om det är en 2.0a tycker jag är en av de bästa motor nånsin gjorda. Problem med insug i början men det är fixat till nu.

Inget att leka med, bäst om de är bytt då man inte vill ha plastflisor (Som är större än ventilerna) in i motorn.

Har bilen gått 28000 ska det verkligen inte vara några problem. Det är bytt för längesen.

Audi hatare.

450 Inlägg
7 februari 2013
Trådstartare
#5
låter ju kanon. kan man se om dörrar är bytta tex? har man fortfarande garanti kvar på en -01? kan tillägga med att det är 2.0 bensinaren 145hk som sitter i bilen.



Sök