3535
Sök

Volvo 740 väldigt svårstartad

Volvo Entusiast
261 Inlägg
17 februari 2013
#41
Henkix skrev:
eftersom att det är en 87a så har du det tidiga insprutsystemet lh jetronic 2.2 och pumparna ska ej gå när man vrider på tändningen på de systemet.
sitter en givare i fördelarn (hallgivare heter den) när den känner av att motorn går runt så ger den databoxen för tändningen impulser. då säger tändboxen till databoxen till bränsleinsprutningen att motorn går runt och då drar bränsleboxen bensinpumpsrelät och pumparna startar wink

+++

Tänkte skriva det smile de där me pumparna... skit snack, på en B230F/LH-Jetrnoic kan förpumpen vara trasig och utan några alls problem att gå. Läs listan jag skrev... De absoluta är att kolla så det inte är Vaccum läckage någon stans ! wink

Fylld framkallar den kanske en tår, när du ser den efter några år. 
Min Volvo 740 GLE

6 738 Inlägg
17 februari 2013
#42
Volvo240Life skrev:
Henkix skrev:
eftersom att det är en 87a så har du det tidiga insprutsystemet lh jetronic 2.2 och pumparna ska ej gå när man vrider på tändningen på de systemet.
sitter en givare i fördelarn (hallgivare heter den) när den känner av att motorn går runt så ger den databoxen för tändningen impulser. då säger tändboxen till databoxen till bränsleinsprutningen att motorn går runt och då drar bränsleboxen bensinpumpsrelät och pumparna startar wink

+++

Tänkte skriva det smile de där me pumparna... skit snack, på en B230F/LH-Jetrnoic kan förpumpen vara trasig och utan några alls problem att gå. Läs listan jag skrev... De absoluta är att kolla så det inte är Vaccum läckage någon stans ! wink

en del kan gå lite slöare med trasig tank pump o huvudpumpen slits ut fortare  tongue
en del kan även vara lite extra griniga o starta utan tank pump

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

Volvo Entusiast
261 Inlägg
17 februari 2013
#43
Henkix skrev:
Volvo240Life skrev:
Henkix skrev:
eftersom att det är en 87a så har du det tidiga insprutsystemet lh jetronic 2.2 och pumparna ska ej gå när man vrider på tändningen på de systemet.
sitter en givare i fördelarn (hallgivare heter den) när den känner av att motorn går runt så ger den databoxen för tändningen impulser. då säger tändboxen till databoxen till bränsleinsprutningen att motorn går runt och då drar bränsleboxen bensinpumpsrelät och pumparna startar wink

+++

Tänkte skriva det smile de där me pumparna... skit snack, på en B230F/LH-Jetrnoic kan förpumpen vara trasig och utan några alls problem att gå. Läs listan jag skrev... De absoluta är att kolla så det inte är Vaccum läckage någon stans ! wink

en del kan gå lite slöare med trasig tank pump o huvudpumpen slits ut fortare  tongue
en del kan även vara lite extra griniga o starta utan tank pump

Jaa si de där big_smile Hade det varit en B230E så hade jag gått med på det, men inte en F, men men kan ju ha fel smile
Senast redigerat av Volvo240Life (17 februari 2013)

Fylld framkallar den kanske en tår, när du ser den efter några år. 
Min Volvo 740 GLE

Non stop driving
402 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
#44
Okej. Då vet jag att den kontakten funkar ju om den ser till att pumparna startar. Då pumpen under bilen startar. Då kan jag bara limma dit den igen eller något. Då man inte är så rik. Får se om pumpen i tanken funkar då. När jag lossade bensin ledningen på spridarbryggan första gången igår så spottadet och och höll på. Precis som när man sätter på vattnet i ett hus när man har haft det av stängt. Lika dant när jag körde den på startmotorn så spottade den och kom små strålar men ingen lång fin stråle. Bara spottande strålar. Men känns som det är något med tändningen. Provad men en annan tändspole men var lika dant där med. Nu vet jag inte om den tändspolen var okej eller inte hittade den i garaget. Men vad kan det annars vara?

har titta och lyssnat på tank pumpen det är inte den heller den surrar. båda pumparna går. får väl byta bensin filtert sen. den hostar och spottar startar inte alls nu. vet inte vad det kan vara längre.
Senast redigerat av Link_696 (17 februari 2013)

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

6 738 Inlägg
17 februari 2013
#45
Link_696 skrev:
Okej. Då vet jag att den kontakten funkar ju om den ser till att pumparna startar. Då pumpen under bilen startar. Då kan jag bara limma dit den igen eller något. Då man inte är så rik. Får se om pumpen i tanken funkar då. När jag lossade bensin ledningen på spridarbryggan första gången igår så spottadet och och höll på. Precis som när man sätter på vattnet i ett hus när man har haft det av stängt. Lika dant när jag körde den på startmotorn så spottade den och kom små strålar men ingen lång fin stråle. Bara spottande strålar. Men känns som det är något med tändningen. Provad men en annan tändspole men var lika dant där med. Nu vet jag inte om den tändspolen var okej eller inte hittade den i garaget. Men vad kan det annars vara?

har titta och lyssnat på tank pumpen det är inte den heller den surrar. båda pumparna går. får väl byta bensin filtert sen. den hostar och spottar startar inte alls nu. vet inte vad det kan vara längre.

kan vara glapp i bensinpumps relät som då gör att pumparna inte går ordentligt. men ja tror att det är nått med pumparna som e fel. ta loss slangen som kommer från tanken och in i huvudpumpen o se hur strålen är där tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

Non stop driving
402 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
#46
Ska prova det. Ska ändå byta bensin filtret sen.

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.


Sök