3675
Sök

740 blött förargolv

600 Inlägg
8 februari 2013
Trådstartare
Tjena, golvet på 740in är blött från under plastmattan genom tygmattan ner i ljuddämpningen som jag lyft lite på och antagligen ner på plåten. Såg att friskluft var öppen men har stängt den men ser inte riktigt ut som det runnit därkkanske rinner från rutan? hur hhittar jag läckan och hur rättar jag osåfall till den? mvh

600 Inlägg
8 februari 2013
Trådstartare
Det är luktar å smakar inte som glykol men det känns glatt

21 Inlägg
8 februari 2013
Troligtvis är de värmekranen till värmepaketet som sitter i torpedväggen!
Mvh

4 146 Inlägg
8 februari 2013
Alfredzzon skrev:
Mvh

+1

Ta bort den panelen som sitter under ratten och kolla noggrant på torpedväggen ifall det rinner vatten där. Hittar du inte vatten där så tar du bort all plastskit som sitter på kardantunneln och drar bort mattorna så du kan se om det rinner vatten där. Har du vatten på kardantunneln så har nog ditt värmepaket gått.

600 Inlägg
8 februari 2013
Trådstartare
zemet skrev:
Alfredzzon skrev:
Mvh

+1

Ta bort den panelen som sitter under ratten och kolla noggrant på torpedväggen ifall det rinner vatten där. Hittar du inte vatten där så tar du bort all plastskit som sitter på kardantunneln och drar bort mattorna så du kan se om det rinner vatten där. Har du vatten på kardantunneln så har nog ditt värmepaket gått.

Var värmen la av. Tidigare men fått det fixat. Det har jag redan kollat kör utan inredningpå förar ssidanför ttillfället. Kardantunneln och passagerarsidan verkar då torra. Ser Heller inte ut som att vattnet kommit rinnande från värmekranen , har nämligen inte förlorat många droppar kylarvatten.

600 Inlägg
8 februari 2013
Trådstartare
Det är luktar å smakar inte som glykol men det känns glatt

4 146 Inlägg
8 februari 2013
Torka upp allt vatten och få bilen torr. Ta sedan loss bägge slangar som går igenom torpedplåten . Sätt ett lagom stort rör mellan slangarna. Nu har du kopplat förbi värmepaketet och kranen så blir det inte blött nu så får du felsöka bättre. Annars är det nog ett hål i golvet/ hjulhuset.

Det är svårt att hittarinnande vatten, jag letade som fan för att hitta det när värmepaketet gick på min i sommras. Jag kunde inte heller känna smak eller lukt av glykolen men det var glatt som du säger.

Vattnet kan rinna genom ventilationen. Är mattorna bak också blöta?

6 738 Inlägg
8 februari 2013
läckande värmepaket/värmeventil som de andra säger
rosthål i golvet?
ventilationsluckan brukar väldigt ofta läcka på dessa bilar täta me nått klabb runt den tongue
Senast redigerat av Henkix (8 februari 2013)

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

600 Inlägg
8 februari 2013
Trådstartare
Dämpnings mattorna är inte återbrukbara va? Dom är så jävla svåra att få lös på min!

600 Inlägg
8 februari 2013
Trådstartare
Dämpnings mattorna är inte återbrukbara va? Dom är så jävla svåra att få lös på min!

4 146 Inlägg
8 februari 2013
extravikt, bara kasta:)

6 738 Inlägg
9 februari 2013
biltema har nya om du vill köpa wink

Du är liv

600 Inlägg
9 februari 2013
Trådstartare
Ska försöka Riva ur dom nu i helgen smile

600 Inlägg
23 februari 2013
Trådstartare
ljuddämpningen sitte som satan så får inte lös det. Tänkte köpa torrboll och lägga fram då jag inte använder bilen. Tror ni en liten räcker? Kanske 2 små eller en stor? Vilket borde få det torrt snabbast?

6 738 Inlägg
24 februari 2013
slit loss den o köp ny på biltema wink så det torkar ordentligt

Du är liv

600 Inlägg
24 februari 2013
Trådstartare
Henkix skrev:
slit loss den o köp ny på biltema wink så det torkar ordentligt

har lyckats torka nästan helt fast jag bara tog bort dom övre tygmattorna osv lagt dit tidnings papper och några timmar med värmefläkt då och då:S Men nu har jag fan bara varmluft ur alla spjäll hur fan jag än ställer reglagen.. Det är en bastu nu vid plusgrader kan jag säga!!

6 738 Inlägg
24 februari 2013
låter som vajern från värmereglaget som går till värmekranen har gått av/ hoppat loss. elr kanske att själva kranen e kass tongue

Du är liv

600 Inlägg
24 februari 2013
Trådstartare
Henkix skrev:
låter som vajern från värmereglaget som går till värmekranen har gått av/ hoppat loss. elr kanske att själva kranen e kass tongue

tro det är kranen. för regalget rörs med kranen men blir ingen större skillnad. Måste skaffa mig en ny kran tror jag.

6 738 Inlägg
24 februari 2013
ErsdaHL skrev:
Henkix skrev:

tro det är kranen. för regalget rörs med kranen men blir ingen större skillnad. Måste skaffa mig en ny kran tror jag.

ja de får du nog göra tongue 300kr kostar dom ungefär på mekonomen wink

Du är liv

600 Inlägg
24 februari 2013
Trådstartare
Henkix skrev:
ErsdaHL skrev:
Henkix skrev:

ja de får du nog göra tongue 300kr kostar dom ungefär på mekonomen wink

http://www.skruvat.se/Varmekran-P12445.aspx Passar denna bara på 91erna å frammåt ? sad

Sök