2974
Sök

Centrallås samt antenn 9-3

21 Inlägg
11 februari 2013
Trådstartare
Hej!

Har problem med centrallåset i vänster bakdörr på min Saab 9-3 -00. All el funkar, dvs att ta ner rutan. Dörren vill dock inte låsa upp sig eller låsa sig så jag får göra det manuellt. Det är någon enstaka gång som den kanske låser sig. Men aldrig upp. Kan troligen vara att någon kabel har lossnat eller att motorn är dålig. Men eftersom elhissen funkar borde det inte vara det.

Sen har jag problem med antennen. När jag startar bilen låter det i den, då ska den gå upp. Och låter när jag stänger av bilen. Men den sitter fast högst upp. Har testat att trycka ner den, smörjt osv men den vill inte ner. Motorn verkar ju funka så är kanske bara antennen som fastnat på något sätt. Om den skulle behöva bytas ut eller något då.

Tack på förhand. MVH Tobbe

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
11 februari 2013
Byt c-låsmotor, samma sak med antennen om du vill ha elantenn. När elantenner börjat kärva så pass mycket så kräver de väldigt mycket underhåll. Ibland finns det rep-satser men det är väldigt olika hur smidigt det är att byta sprötet.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

21 Inlägg
11 februari 2013
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Byt c-låsmotor, samma sak med antennen om du vill ha elantenn. När elantenner börjat kärva så pass mycket så kräver de väldigt mycket underhåll. Ibland finns det rep-satser men det är väldigt olika hur smidigt det är att byta sprötet.

Okej, ja c-låsmotor låter som att det är felet. Antennen kan jag klara mig utan men det skulle vara ifall jag skulle köra i nån biltvätt någon gång. Tack för svar!

Mr. AUDI !
642 Inlägg
11 februari 2013
tobbehall skrev:
Swedenrockers skrev:

Okej, ja c-låsmotor låter som att det är felet. Antennen kan jag klara mig utan men det skulle vara ifall jag skulle köra i nån biltvätt någon gång. Tack för svar!

Bildelsbasen, beställ en testad fungerande antennsats.. smile
Senast redigerat av SibbSon (11 februari 2013)

Four Rings To Rule Them All!

21 Inlägg
11 februari 2013
Trådstartare
SibbSon skrev:
tobbehall skrev:
Swedenrockers skrev:

Bildelsbasen, beställt en testad fungerande antennsats.. smile

Tackar ska kika där! smile

Sök