2230
Sök

"Trasig glödlampa" tänds när man blinkar höger, och slocknar igen vid bromsning, Volvo 744 - 1990

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
15 februari 2013
Trådstartare
Hejsan! smile

Som många andra här har jag ett fel på min Volvo 740 som jag inte får bukt på, och det är som titeln sa, när jag blinkar höger med bilen tänds varning för trasig glödlampa i instrumenthuset, men slocknar igen när jag bromsar. Har uteslutande kommit fram till att det är baklampan som är felet, och har även bytt alla lampor runtom bilen för att utesluta olika lampfabrikat som kan ställa till det.

Jag har även bytt själva lamphållaren, men felet kvarstår. Och somsagt, det är bara när jag blinkar höger, aldrig annars.

Är det någon som har råkat ut för liknande, eller vet var felet ligger? Är inne på jordfel, liksom många andra, men var ska börja leta? smile

Tack på förhand!!

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

170 Inlägg
15 februari 2013
Har du kollat så det inte är jordfel då

1 160 Inlägg
15 februari 2013
5-56

45 Inlägg
15 februari 2013
har 740:in drag? kan vara så att problemet ligget i kontakten där man ansluter släpets kontaktanordning. kan hjälpa med att duscha det med 5-56 eller leta jord fel därifrån

1 162 Inlägg
15 februari 2013
Har samma fel på min 944 1991 vet inte heller vad det är

Den som säger att en orgasm är det skönaste som finns har nog aldrig varit riktigt skitnödig.

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
15 februari 2013
Matte92 kan ha en poäng där.. Dragkrokskontakter och snöslask/töväder hör f*n till !

"My drinkingteam has a racingproblem"

Jänke och volvo fantast
176 Inlägg
16 februari 2013
jorden till dom små blinkersna på skärmen sitter inne i bilen där bränsle boxen sitter och även likadant på andra sidan kolla dom

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
16 februari 2013
Trådstartare
Kommit fram till felet, och åtgärdat felet, och det var jordfel smile Alltså någonstans på vägen, så jag drog en ny jord från skenan och fäste i en av skruvarna, och efter det fungerar allt kanon!

Tack för alla svar!

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

Sök