Ena halvljuset har alltid varit lite glapp, och vi undrade varför, men nu när vi bytt socklar trooooor jag att vi har hittat lösningen, hahha.
Dessa hål ska nu bort!
Jag är liite osäker på hur det kommer bli, men man kommer aldrig få veta om man aldrig provar något, eller hur??? Samtidigt lärorikt att lära sig jobba med plast!
Jag är säker på att det inte kommer bli rice-stuk iallafall och det är huvudsaken, men jag tror på detta!
Borta!
Den här saken tyckte jag kunde passa mig ypperligt. Får se!
Mäter och sågar och ritar osv
Jag kanske gör detta på helt fel sätt, rätta mig om ni vet något bättre, men det här kommer bli starkt, och kommer inte lossna iallafall, och baksidan kommer ändå aldrig synas! (Den ska ändå grejas till lite)
Jag böjde dem med värmepistol, ruggade upp ytan och sedan borrade hål (dremeln är nya favoritverktyget), för om man borrar hål så tränger limmet igenom hålen och fäster hundra gånger bättre.
Sådär! Nu sitter dom, får vänta ett dygn på att limmet ska torka.
Dygnet har gått och överflödigt lim skar vi bort, (mattkniv är bra grejor).
Tvättade med förtunning (orangea plasten tålde nog inte riktigt det, tar t-röd nästa gång, om det blir någon nästa gång), och sedan glasfiberspackel för att få det jämnt.
NU är det bara att vänta tills ikväll, då vi nog kan fortsätta med antingen mer glasfiber, eller om vi ska ta finspackel direkt, det får vi se då! Hoppas ni har haft ett bra början på året än så länge!