Kompletta mätartavlor brukar finnas på eBay nu som då
Jo men man ska ju veta att det inte är samma fel på dom som på min då det värkar vara ett vanligt fel att fjädern som ska dra tillbaka nålen är trasig. Men jag har löst det än då.
Kompletta mätartavlor brukar finnas på eBay nu som då
Jo men man ska ju veta att det inte är samma fel på dom som på min då det värkar vara ett vanligt fel att fjädern som ska dra tillbaka nålen är trasig. Men jag har löst det än då.
Nå bra att det löste sig i alla fall
Ja det är huvudsaken.
Men har dock handlat massa andra delar från ebay, blir ju fasen så mkt billigare än att köpa det här hemma.
Nå bra att det löste sig i alla fall
Ja det är huvudsaken.
Men har dock handlat massa andra delar från ebay, blir ju fasen så mkt billigare än att köpa det här hemma.
Jepp, man kan spara en hel del slantar genom att köpa grejorna själv
Nu har jag dock ingen bild på det men mätarhuset är helt iordningjort och uppmålade mätare till tank och tempmätare och alla trasiga lampor utbytta så allt funkar och det blev riktigt tjusigt faktist. bild kommer senare. Nu till det tråkiga att fast jag bytte mätarenheten i hastighetsmätaren så funkade den inte så det va bara att fortsätta att felsöka men nu vet jag ju iaf att jag har en hel enhet uppe i mätarhuset så arbetet va ju inte ogjort.
När jag hade fått isär lådan och fått Ur resterna av drevet så vart det till att börja leta efter ett nytt. Och det visade sig snart vara lättare än sagt. Det fanns en uppsjö med olika drev och va hos massa olika nissar och letade drev både nytt och begagnat. Men till slut så hittade jag en i Uppsala som hade böcker på vilken låda som hade vilket drev och det visade sig att det skulle vara ett ståldrev i min låda och inte ett plastdrev som det va. Det vart ett dyrt drev men fick tag på ett iaf. :-)
När jag hade fått isär lådan och fått Ur resterna av drevet så vart det till att börja leta efter ett nytt. Och det visade sig snart vara lättare än sagt. Det fanns en uppsjö med olika drev och va hos massa olika nissar och letade drev både nytt och begagnat. Men till slut så hittade jag en i Uppsala som hade böcker på vilken låda som hade vilket drev och det visade sig att det skulle vara ett ståldrev i min låda och inte ett plastdrev som det va. Det vart ett dyrt drev men fick tag på ett iaf. :-)
Du kan vara glad att du har din hemma,har köpt en Ranchero 59:a,ingen familjebil men den ska vara körbar till Askersund nästa år,hoppas vi kan ta ett snack då
Du kan vara glad att du har din hemma,har köpt en Ranchero 59:a,ingen familjebil men den ska vara körbar till Askersund nästa år,hoppas vi kan ta ett snack då
Även drevet på vajern fick bli ett nytt då ändå köpte en ny vajer.
Men efter att ha satt ihop lådan nu och monterat tillbaka på bilen och provkört så funkar äntligen hastighetsmätaren efter väldigt många om och men. Dyrt blev det men det va det värt.