Byte batteri på min 523 e60 06a startmotorn går runt men bilen startar Inte !! Vet nån eller om nån har fått samma Problem? Tacksam om jag får svar på detta !!
Som sagt som vissa skriver, det kan behöva kodas om. Dock på nya Audi bilar så funkar det att starta bilen bara det att batteriet "ballar" ur efter en tid där batteriet oxå måste kodas in.
jag har hört lite om manska koda om med dator om man byter batteri nåra säger man behöver inte .samt kollade på en sida där dem pratar om bmw dem säger at det kan vara DDE relä som brukar ge sig mest på e60 byte de med men problemet är kvar fortfarande .statrmotorn går rung men somsagt motorn kommer inte igång
en bekant berätta idag om att gan hadde samma problem han tog bilen till Carlssonbil i örebro dem koda om batteri på datorn ,koda om nyckel problemet stog kvar ! sen byte dem massa med relä samt andra enheter dem ville ha 13800kr för allt dem har gjot !! men bilen startade inte ändå men dem vill ha pengarna ändå . jag tänker inte lämna bilen där sen efter en vecka kommer dem säga vi har byt motorn du ska betala 100 000kr hahaha.
ska lämna bilen hos en kille i örebro som jobbar bara med bilelektrik vi får se va han kan göra kommer med beskäd när den är fixad..
start spärren kanske har gått i då den tappat minnet till nyckeln? Men då brukar bilen starta i 3-4sek sen dö.
det kommer alltid en varning som visas på displyen en bild på en nyckel samt en bild på en ratt som är röd men jag har inte något varning alls på displyen . Sen kollade jag med autocom felkodläsare inge fel kom fram där eller .
Kaas eller kas enhet .heter den tror jag .när batteriet är urladdat på Dem nyare BMW och man försöker starta bilen då får den här kaas enheten stryck . Då känner inte bilen igen nycklarna samt gnista och soppan lägger av .Dem på Carlson-bil i Örebro Ringde mig och sa att dem har kunnat starta bilen utan och byta kaas-enheten men om jag inte byter kaas-enheten Så kommer problemt igen ! Då bad jag verksta killen ta bort minus kabeln fån batteriet och sätta tillbaka den och sen Starta bilen .Det gjorde han sen ville han starta bilen då vart det samma problem den ville inte starta .men nu är kaas-enheten byt och vi har testat ta bort minuskablen och sätta tillbaka den och starta nu startar han Så det här är en vanligt Problem om en nyare BMW har dåligt batteri .Så om ni har BMW och ni känner att batteriet är dåligt byt direkt då att ni inte får samma problem .Ni får ursäkta min svenska och stavning jag är inte så bra på språket !! Med vänlig hälsning, Kurdson
Kaas eller kas enhet .heter den tror jag .när batteriet är urladdat på Dem nyare BMW och man försöker starta bilen då får den här kaas enheten stryck . Då känner inte bilen igen nycklarna samt gnista och soppan lägger av .Dem på Carlson-bil i Örebro Ringde mig och sa att dem har kunnat starta bilen utan och byta kaas-enheten men om jag inte byter kaas-enheten Så kommer problemt igen ! Då bad jag verksta killen ta bort minus kabeln fån batteriet och sätta tillbaka den och sen Starta bilen .Det gjorde han sen ville han starta bilen då vart det samma problem den ville inte starta .men nu är kaas-enheten byt och vi har testat ta bort minuskablen och sätta tillbaka den och starta nu startar han Så det här är en vanligt Problem om en nyare BMW har dåligt batteri .Så om ni har BMW och ni känner att batteriet är dåligt byt direkt då att ni inte får samma problem .Ni får ursäkta min svenska och stavning jag är inte så bra på språket !! Med vänlig hälsning, Kurdson
Tack det var bra information, Jag förstår precis, Om batteriet är bortkopplat liten stund, Glömmer bilen av vem den är.
Tack det var bra information, Jag förstår precis, Om batteriet är bortkopplat liten stund, Glömmer bilen av vem den är.
Cas enhet heter den med C . Nej inte om du tar bort batteriet .uttan om du har dåligt batteri i bilen och startar bilen då får Cas enheten stryck Då raderas alla koder i databoxen ! Då måste man byta Cas enheten samt koda om .allt detta gick på 6200kr helt okej pris .mvh Kurdson