2733
Sök

BMW e60 startar inte efter batteri byte ...

15 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
Byte batteri på min 523 e60 06a
startmotorn går runt men bilen startar
Inte !! Vet nån eller om nån har fått samma
Problem?
Tacksam om jag får svar på detta !!

Mvh Kurdson

den enda som e som jag
274 Inlägg
20 februari 2013
start spärren kanske har gått i då den tappat minnet till nyckeln? Men då brukar bilen starta i 3-4sek sen dö.

Din dröm är min verklighet

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
20 februari 2013
Du har nog större chans att få svar på autopower.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
20 februari 2013
Är det nya samma Ah som det gamla?
Ev behöver batteriet kodas in med dator...

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

152 Inlägg
20 februari 2013
Jag kan inte svara med säkerhet rörande E60 men E9X måste batteriet kodas.

E9X har som det verkar en ganska avancerad batteriövervakning som inte fungerar utan att batteriet kodas in.

bimmerpost.com eller autopower kan hjälpa ytterligare

den enda som e som jag
274 Inlägg
20 februari 2013
Som sagt som vissa skriver, det kan behöva kodas om. Dock på nya Audi bilar så funkar det att starta bilen bara det att batteriet "ballar" ur efter en tid där batteriet oxå måste kodas in.

Din dröm är min verklighet

15 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
tack så jätte mycket  för allas tipss

jag har hört lite om manska koda om med dator om man byter batteri
nåra säger man behöver inte .samt kollade på en sida där dem pratar om bmw
dem säger at det kan vara DDE relä som brukar ge sig mest på e60
byte de med men problemet är kvar fortfarande .statrmotorn går rung men somsagt motorn kommer inte igång

en bekant  berätta idag om att gan hadde samma problem han tog bilen till Carlssonbil i örebro
dem koda om batteri på datorn ,koda om nyckel problemet stog kvar ! sen byte dem massa med relä samt andra enheter dem ville ha 13800kr för allt dem har gjot !! men bilen startade inte ändå men dem vill ha pengarna ändå .
jag tänker inte lämna bilen där sen efter en vecka kommer dem säga vi har byt motorn du ska betala 100 000kr hahaha.

ska lämna  bilen hos en kille i örebro som jobbar bara med bilelektrik  vi får se va han kan göra
kommer med beskäd när den är fixad..

mvh Kurdson

15 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
Ulf_W skrev:
Är det nya samma Ah som det gamla?
Ev behöver batteriet kodas in med dator...

ja det är samma AH

mvh kurdson

15 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
nozzen skrev:
start spärren kanske har gått i då den tappat minnet till nyckeln? Men då brukar bilen starta i 3-4sek sen dö.

det kommer alltid en varning som visas på displyen  en bild på en nyckel samt en bild på en ratt som är röd
men jag har inte något varning alls på displyen .
Sen kollade jag med autocom felkodläsare inge fel kom fram där eller .

tack för din tipss

mvh Kurdson

15 Inlägg
6 mars 2013
Trådstartare
Hej igen .bilen var på BMW i Örebro .felet var kas-inhett det gick på 6200kr att laga den .Med vänlig hälsning, Kurdson

2 174 Inlägg
15 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
hangman skrev:
Kas-inhett?

6200 kr?

Förklara mer tack

Kaas eller kas enhet .heter den tror jag .när batteriet är urladdat på
Dem nyare BMW och man försöker starta bilen då får den här kaas enheten stryck .
Då känner inte bilen igen nycklarna samt gnista och soppan lägger av .Dem på Carlson-bil i Örebro
Ringde mig och sa att dem har kunnat starta bilen utan och byta kaas-enheten men om jag inte byter kaas-enheten
Så kommer problemt igen ! Då bad jag verksta killen ta bort minus kabeln fån batteriet och sätta tillbaka den och sen
Starta bilen .Det gjorde han sen ville han starta bilen då vart det samma problem den ville inte starta .men nu är kaas-enheten byt och vi har testat ta bort minuskablen och sätta tillbaka den och starta nu startar han smile
Så det här är en vanligt Problem om en nyare BMW har dåligt batteri .Så om ni har BMW och ni känner att batteriet är dåligt byt direkt då att ni inte får samma problem .Ni får ursäkta min svenska och stavning jag är inte så bra på språket !! Med vänlig hälsning, Kurdson
Senast redigerat av kurdson (7 mars 2013)

4 Inlägg
8 mars 2013
Tackar för tipset. Går själv i E60 planer

Varå rå, då e la re så!..

4 Inlägg
8 mars 2013
Tackar för tipset. Går själv i E60 planer

Varå rå, då e la re så!..

2 174 Inlägg
8 mars 2013
kurdson skrev:
hangman skrev:
Kas-inhett?

6200 kr?

Förklara mer tack

Dem nyare BMW och man försöker starta bilen då får den här kaas enheten stryck .
Då känner inte bilen igen nycklarna samt gnista och soppan lägger av .Dem på Carlson-bil i Örebro
Ringde mig och sa att dem har kunnat starta bilen utan och byta kaas-enheten men om jag inte byter kaas-enheten
Så kommer problemt igen ! Då bad jag verksta killen ta bort minus kabeln fån batteriet och sätta tillbaka den och sen
Starta bilen .Det gjorde han sen ville han starta bilen då vart det samma problem den ville inte starta .men nu är kaas-enheten byt och vi har testat ta bort minuskablen och sätta tillbaka den och starta nu startar han smile
Så det här är en vanligt Problem om en nyare BMW har dåligt batteri .Så om ni har BMW och ni känner att batteriet är dåligt byt direkt då att ni inte får samma problem .Ni får ursäkta min svenska och stavning jag är inte så bra på språket !! Med vänlig hälsning, Kurdson

Tack det var bra information, Jag förstår precis, Om batteriet är bortkopplat liten stund, Glömmer bilen av vem den är.

15 Inlägg
8 mars 2013
Trådstartare
hangman skrev:
kurdson skrev:
hangman skrev:
Kas-inhett?

6200 kr?

Förklara mer tack

Tack det var bra information, Jag förstår precis, Om batteriet är bortkopplat liten stund, Glömmer bilen av vem den är.

Cas enhet heter den med C .
Nej inte om du tar bort batteriet .uttan om du har dåligt batteri i bilen och startar bilen då får Cas enheten stryck
Då raderas alla koder i databoxen ! Då måste man byta Cas enheten samt koda om .allt detta gick på 6200kr helt okej pris .mvh  Kurdson

Sök