Tjena,tänkte börja konstruera en grupp e bil. Bygger på en volvo 740 årsm:90 Motor B230F
Har byggt tävlingsbilar förut men aldrig någon rally bil så kmr bli intressant
Detta blir en riktig budget bil som jag inte lägger ner allt för mkt pengar och energi på utan tänkt som en kul grej och att möjligtvis få chansen att lägga den fan på taket i något skogs-bryn haha
Har "tjuv" startat lite med att ha slängt ur inredningen och lite lätta små grejjor. beställt båge och under tiden pillar jag med annat i väntan på den
Är helt ny inom grupp e och rally bygge, så ser ni något som ser fel lr "klent" ut så hojjta a.s.a.p!
Mycket nöje !
Sundin Power - När dina hästar inte räcker till!
Vi har dina delar till volvo och saab!
Tjena gubbar! Kommer en liten update! Nu är utsidan så gott som färdig, fattas bara rally däck med vita fälgar ^^) som ska på ikv. Och givetvis dom vita stänkskydden
Blev bra för å va första gången ja lackerar en hel bil! Sen ska den ju faktist användas i skogen
Hur ser det ut tycker ni? ^^)
Idag har det stått ganska still i verkstan Lite avgas jobb mer har det inte blivit! inga vita fälgar eller några däck på krängda! avnjuter kvällen med ett hej dundrande svetsblänk!
Blir nog mer fart imorgon när man har verkstan helt själv å kan rota på hur man vill
Tänkte även lacka min kära fars volvo bm lila imorgon,som present tills han kommer hem efter operationen han ska göra imorgon kan bli lite kul!
Lackerat fälgar och slängt på lite racing däck idag ! Blev KUMHO ECSTA R800,en smalare modell i fram och en bredare modell i bak även skruvat på vita stänklapparna Köpte en hel rulle plast i valfri färg på pg´s rally import! Jävligt prisvärt säger ja bara! Kostar ju i normala fall runt 500 för 4 st färdiga, här fick ja väl till iaf 3 bilar för 350 + frakt! snåla inte heller , utan blev rejäla lappar Kanon kvalité!
Får väl komma en liten bild update imorgon på detta! Tack för mig!