Civic type R FN2 Tdracing import *Hjälp med motor färg?
Bilen inhandlades den 24/2-12 för att vi behövde mindre bil en min tidigare ST220. Denna bil kommer bli övningsbil för min dam som skall ta körkortet så vi äger den tillsammans. Givetvis så har jag hjärntvättat henne och hon vill... Visa mer
blev riktigt schysst utan emblem. Tack för du visar och förklarar hur du gjorde, ska också ta bort mitt jävla emblem Stört mig på att det står Civic länge, känns som det är fel placerat eller fel stil/stuk på det. Blev snyggt med svart folierat tak också. Ska bli intressant och se hur projektet med nyckeln går vidare
fan nu vart man ändå mer sugen på att foliera bilen :S blev kanon tycker jag. har hela tiden funderat på en kolfiber huv eller att foliera den men nu när man ser ditt tak börjar man fundera på om man ska foliera mera än bara huven :p haha hur svårt va det på en skala? blev helt klart kanon iaf så de gjorde du bra!
Spikes: de e kolfiber ej svart Kim: de e lite pill, måste vara två iaf mycket knep att få de bra men filmen var väldigt förlåtande. Skulle dock rekomendera dig att låta bli foliering om du kör en äkta huv, de är snyggt me folie men inte äckta
Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Spikes: de e kolfiber ej svart Kim: de e lite pill, måste vara två iaf mycket knep att få de bra men filmen var väldigt förlåtande. Skulle dock rekomendera dig att låta bli foliering om du kör en äkta huv, de är snyggt me folie men inte äckta
Vet ej varför jag skrev svart, för menadet kolfiber vinyl/folie. Min kolfiber huv kommer imorgon , så får hoppas det ser bra ut och smälter in bra med resten av bilen. Dock kommer jag ej ha tid att fixa något förens på fredag, jobbar kvällar och ett par mil bort så är borta hela dagarna.
Jo såklart jag har en äkta huv men samtidigt den är väldigt sårbar pga stenskott så skydda den med folie hade vart kanon tänkte jag. har redan fått ett fult stenskott där och det stör mig gryyyymt. så folierar man så slipper man störa sig på det. vart köpte du folieringen eller har du det i din butik?
Jo såklart jag har en äkta huv men samtidigt den är väldigt sårbar pga stenskott så skydda den med folie hade vart kanon tänkte jag. har redan fått ett fult stenskott där och det stör mig gryyyymt. så folierar man så slipper man störa sig på det. vart köpte du folieringen eller har du det i din butik?
Denna kommer jag ta in på meter vara testade hur den var att arbeta med så får gå en vecka o se hur den håller. Ogillar reklamationer så testar den innan jag börjar sälja Äkta huv fattar jag att du har, menade mer om du har en riktig kolfiber huv och sen draperar taket så skär det sig rätt rejält.
Woho en röst till på bilen :0
Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Denna kommer jag ta in på meter vara testade hur den var att arbeta med så får gå en vecka o se hur den håller. Ogillar reklamationer så testar den innan jag börjar sälja Äkta huv fattar jag att du har, menade mer om du har en riktig kolfiber huv och sen draperar taket så skär det sig rätt rejält.
Woho en röst till på bilen :0
Joo äkta och draperad funkar ej, den ena är matt och den andra blank. skär sig ganska rejält
jaha ni menar så då förstår jag. men drapirerar jag huven och är nöjd med det behöver jag juh inte kasta ut 6K på en ny huv och kan istället köpa stereo och annat skoj istället, så tänker jag haha. självklart är äkta kolfiber bättre än fake.
Va ligger din på för pris? glöm inte bort mitt mail också psyco
Nu har de hänt en hel del på bilen ändå, jag börjar dock få lite ide torka :S Har som sakt mugen kolfiber knopp på väg hem, strålkastarna skall tonas om så man får ihop hela bilen igen. Men sen då? Någon som har lite förslag på något man kan göra med bilen? Väntar på svar från en firma som skall tona bilen senare så de kan vi hoppa över
Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Mugen vingen känns lite skrikig för mig om man inte har body kitet. Har där emot hittat en Kolfiber vinge (orginal form) som jag vart lite sugen på. men de är lite tight i plånboken resten av denna månaden så får hålla igen lite
Grillen har jag dock funderat på, har sett ett kolfiber kitt till grillen. Lite senare så kommer de komma kolfiber tändstift kåpa, insugs kåpa samt front plåt Kommer behöva sprida ut dem kostnaderna lite bara. Mugen knoppen var inte direkt billig den heller
Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Haha, jo vingen till fn2:an är lite extrem! Som du säger så är ju grillen i kolfiber extremt fräsig, med tanke på att du verkar snöat in dig på kolfiber nu så, ta och släng på lite film på huven med så kommer det se extremt bra ut på din röde
Jo har funderat på att ta de med, ända dilemmat är att om jag draperar huven så blir de inge bra om jag köper grillen sen Har jag tänd kåpa mm så ser du inte dem samtidigt som taket så då e de lungt men köper jag en riktig kolfiber grill eller så måste jag riva bort de från huven. Men funderar på att foliera huven som sakt då den är ruskigt utsatt för stenskott. Huven är nylackad och har väl ett 10 tal stenskott nu efter elmia
Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Svårt att säga, beror helt på vad du vill göra. Jag har flera till idéer som jag kommer genomföra på min bil. Sedan är jag glad och nöjd. Ska försöka mappa den i sommar också