2580
Sök

Kl racning intercooler?

Non stop driving
402 Inlägg
25 februari 2013
Trådstartare
någon som vet hur deras intercoolers är? funderar på att köp en. hur mycket tål dom?

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

3 Inlägg
25 februari 2013
Tål nog mer än nån laddar ;-) Ingen gavel som kan ge sig :-)

Non stop driving
402 Inlägg
25 februari 2013
Trådstartare
så bra. smile började titta på ebay. men vet i fan om man orkar krabba med det. hittade en på rea utförsäljning på kl för 995. med bakmontering. kan ju bli rätt bra till t5 an man har. smile slipper man ju krabba med dra massa slangar och rör med. smile eller vad tro du?
Senast redigerat av Link_696 (25 februari 2013)

3 860 Inlägg
25 februari 2013
Mm.. så vida inte måtten skiljer ja, Dom har ju modellanpassad IC också.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

8 252 Inlägg
25 februari 2013
Beror ju lite på vad motorn sitter i för bil, men att bygga fmic på en t.ex 850 är inte roligt och kan kräva en del kapande i bilen och helt nya tryckrör. En modellanpassad ic gör att man slipper mycket strul.

Non stop driving
402 Inlägg
25 februari 2013
Trådstartare
ja alltså att jag inte köper en modell anpassad är för det är för dyrt. sen hittade ja en som jag givetvis får kapa en del i fronten men det har jag räcknat med. smile och fixa nya rör med. tänkte mest om det är bra kvalite på deras intercoolers? smile

8 252 Inlägg
25 februari 2013
Ett tips är att räkna på vad dem nya rören kommer att kosta innan. Vinsten kan försvinna om man bygger nya rör nämligen. Se också till att mäta lite först så inser du nog att rören blir knepigt utformade med många böjar och därmed dyra.

Kvaliten i sig är det inget fel på.

Non stop driving
402 Inlägg
25 februari 2013
Trådstartare
jag har mätt och titta på det. tittat efter vad det är för rör och sånt jag ska ha. tycker det är lite roligare att ha större ic än orginal. smile så bra då får det bli en sån sen. rör och slangar har jag redan räcknat t hur det ska bli och vad det kommer gå på. smile

Sök