3000
Sök

Volvo 740 -87 Problem

6 738 Inlägg
7 mars 2013
#21
jag menar slangen in ringad i blått
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-91c6305a98bdf30690d35cc5c219cfb4.jpg

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

600 Inlägg
7 mars 2013
#22
Misstänker att nån knåpat ihop det där innan dig? Har inte 87or förgasare? smile

6 738 Inlägg
7 mars 2013
#23
ErsdaHL skrev:
Misstänker att nån knåpat ihop det där innan dig? Har inte 87or förgasare? smile

inte alla tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

508 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
#24
ErsdaHL skrev:
Misstänker att nån knåpat ihop det där innan dig? Har inte 87or förgasare? smile

Nej

Kolla gärna in mitt V70R projekt! :) --> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=288673

508 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
#25

Jo det kommer soppa från den, och kan ju säga att nu efter att ta kört startmotorn i 13 sek 4 gånger så gick den igång och går att varva perfekt!

Kolla gärna in mitt V70R projekt! :) --> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=288673

6 738 Inlägg
7 mars 2013
#26
haha vafaan? verkar ju som att du har ett 2,4 system
så gör följande
kolla felkoder om du kan
tänkte även att det kanske är din kallstartsventil som hängt sej? så den matar på med för mycket bensin

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

508 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
#27
Henkix skrev:
haha vafaan? verkar ju som att du har ett 2,4 system
så gör följande
kolla felkoder om du kan
tänkte även att det kanske är din kallstartsventil som hängt sej? så den matar på med för mycket bensin

Verkar som så. Felkoder kan jag inte kolla, har inte boxen. Jo det kanske det skulle kunna vara , beter den sig på det här sättet då?

Kolla gärna in mitt V70R projekt! :) --> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=288673

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
8 mars 2013
#28
btw vart sitter kallstartsventilen på B230f ? smile

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..

6 738 Inlägg
8 mars 2013
#29
Saab_Guden skrev:
btw vart sitter kallstartsventilen på B230f ? smile

beror la på vad för insprut du har. har du 2,4 så sitter den under insuget har du 2.2 så har du ingen alls tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
8 mars 2013
#30
Henkix skrev:
Saab_Guden skrev:
btw vart sitter kallstartsventilen på B230f ? smile

beror la på vad för insprut du har. har du 2,4 så sitter den under insuget har du 2.2 så har du ingen alls tongue

och vilken givare bestämmer matningen på kallstarts givaren då?
finns ju två temp givare på toppen som har med motorsryrningen att göra och den andra går upp till panelen om jag inte har fel? wink

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..

6 738 Inlägg
8 mars 2013
#31
Saab_Guden skrev:
Henkix skrev:
Saab_Guden skrev:
btw vart sitter kallstartsventilen på B230f ? smile

beror la på vad för insprut du har. har du 2,4 så sitter den under insuget har du 2.2 så har du ingen alls tongue

och vilken givare bestämmer matningen på kallstarts givaren då?
finns ju två temp givare på toppen som har med motorsryrningen att göra och den andra går upp till panelen om jag inte har fel? wink

det är den inre givaren för motorstyrningen ja

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.


Sök