opeldrifter skrev:
Ja jag tror ju de slagit sig iaf då det vibrerar som fasen i ratten vid inbromsning. Och det jag undrade var ju om ni visste vem som svarvade ifall det skulle behövas. Har idag kollat skivorna och det är hög tid att byta de. Dom har nog suttit sedan bilen var ny. Och btw det är ingen saab jag har utan en Ford Galaxy familje buss -97 så jo mina barns säkerhet står högt på listan. Ville som sagt bara veta om det fanns någon bra firma ifall det skulle ha hjälpt men skivorna är så dåliga och tunna så måste köpa nytt. Synd dock att de kostar nästan 1000 kr stycket
Klart dom har slagit sig. Sa vi från första stund!!!
Du skrev även till mig som svar ( -varför finns det då företag som gör det som t.ex nobtec i Norrköping. )
Och nu skriver du ( - Och det jag undrade var ju om ni visste vem som svarvade ifall det skulle behövas. )
Svar på din fråga: nobtec i Norrköping
Kollade du inte skivorna innan du skrev ut på forumet om dom var dåliga? Då hade folk sluppit att uttrycka sig ang skivor som suttit på sen Sundsvall brann ned som Nyman1337 uttryckte sig så fint om ha ha.
Du skrev ( - btw det är ingen saab jag har utan en Ford Galaxy familje buss -97 )
Det skulle du skrivit från första stund så hade vi sluppit många kommentarer ang sport bilar med bromsar för 8k - 20k och bankörning m.m .... Jag trodde du hade en saab 900ng T16 då det står så på din sida. För skriver man inte vilken bil det gäller så är det nog många som går in på ens sida och kollar ved det är för en bil för att överhuvudet taget kunna svara så nära sanningen som möjligt då man inte sett eller hört bilen live.
Nästa inlägg du gör:
skriv Bilmärke samt årsmodell för att få så korrekt svar som möjligt.
vad är det för Fel? Hur upplever du bilens gång eller skick.
Vad kostar en ny Del och om det är värt att renovera / reparera Denna del. Vissa bilar behöver uppdateras med nya delar även om det går att renovera för en billig summa.
detta är bara lite riktlinjer så att alla läsare lättare kan skapa sig en uppfattning om vad som skett. Nu har du fått många bra svar från flertalet duktiga medlemmar på garaget.
BYT SKIVOR!!