Sen kväll i garaget igår, men framsteg blev det! Ursäkta all skit men det är ingen idé att försöka hålla saker och ting dammfria i garaget där bilen står. Har aldrig varit med om nåt liknande faktiskt, OTROLIGT mycket damm! Sen så är ju ljuset och kvaliten på bilderna från iPhonens kamera inte den bästa heller, men men, here we go.
Mätare ditsatta igen:
Växelspakslädret och vreden:
Gick ju att montera dit dem på plats också:
Trösklar på plats:
Lite småprovocerande regskylt på plats:
La upp denna bild på Facebook också. Dröjde inte länge förrän det blev nån kommentar om huruvida jag verkligen har så mycket vridmoment att jag vågar göra så, haha... Alltid stör det nån, men det är lite kul! Kommer väl antagligen bli samma sak på Elmia gissar jag!
Äntligen börjar det bli rätt så färgmatchat. Målet har länge varit att allt ska vara rött och svart/kolfiber:
Här ska det putsas ordentligt! Det som stör mig lite med emblemet längst ner är att de har särskrivit "Super Charged", men det får man väl leva med som språkpolis...
Det börjar falla på plats:
Här testade jag så att de nya knapparna i mittkonsollen (dom tre på aluminiumplattan) funkade som de ska. Har satt jordpunkter för dessa och det funkar NÄSTAN som jag vill. Problemet var att när jag trycker ner en av knapparna så lyser LED-ringarna på de andra två också. Det ska tydligen gå att lösa, ska konsultera en elkunnig jobbarkompis. Plattan tänkte jag för övrigt försöka foliera i kolfiber. Har en kompis som har beställt så vi får se om det dyker upp inom kort.
En irriterande grej som uppstod förra gången jag testade knapparna, som jag skrev om i ett inlägg nyligen, var att allting gick igång utom stereon. Den är tydligen kopplad på radioläget eller tändningen, la inte märke till vilket av lägena men den hoppade iaf igång också när jag vred på nyckeln, skönt!
Jag provade nämligen att starta upp bilen för första gången i vår och den spann fint!
Mullrade utav bara helvete rentutsagt, så det var bra!