Nu har det gjorts några garage h igen.
Här har jag svetsat in en liten adapter i tanken för en ny tankgivare ala Biltema ska senare försöka få in mätaren bakom original mätartavla,,men det får bli ett senare probl. satte även in ett nytt sugrör och en anslutning till om det kommer att behövas returledning någon gång:D .
När tanken ändå var nere passade jag på att svetsa fast några hylsor för stötdämparfästena som tidigare bara bultats genom plåten. Och sen underredesbehandlades allt .
Blev efter många om och men klar med piporna.
All hemsk rost är lagad också..blev totalt 35cm x 10cm som jag blev tvungen att byta på denna 67 år gamla bil.
Byggde om växellänkaget så att det blev lite längre slag mellan växlarna (tidigare ca 3mm spakrörelse mellan växlarna)
nu blev det betydligt mer och jag kunde göra låsta lägen på alla växlar ..dvs. att jag måste dra spaken åt mig innan jag kan byta växel.
den nya växelkulissen för spaken.
Den nya "växelindikatorn" vs. den gamla de små sträcken var de gamla växellägena.
Klart!
Har fått lite motorprylar också..nya Stage One fjädrar från Cad Company,,så man kan vara mer än 3000vpm innan man får ventilsläpp..de som sitter på nu verkar vara helt slut. Man orkar i princip trycka ner ventilen med handen.
Det som jag håller på med som värst just nu är att montera servostyrväxel..lite måttande o klurande.
Här har jag kapat bort original styrsnäckan och bygger stöd för rattaxelröret ,,ska sen in med ett lager mellan rör o axel samt några knutar lär väl gå åt.
Klart slut för den här gången.