3072
Sök

Cadillac-47

I Vinter -14-15 är det tänkt att den ska få ny lack och Vems sprut.

52 223 Visningar
Uppdaterades senast 21 januari 2016
57 Inlägg
23 maj 2014
Trådstartare
#41
Dags för update. Har fått fast styrväxeln och det verkar lovande ang.bumpsteer osv.
http://i1132.photobucket.com/albums/m568/NST-Simon/Caddie-47/20140509_211548.jpg

blev lite svarvande för att få dit ett lager till styrstången.
http://i1132.photobucket.com/albums/m568/NST-Simon/Caddie-47/20140508_203334.jpg
http://i1132.photobucket.com/albums/m568/NST-Simon/Caddie-47/20140508_203354.jpg

handlade lite lulllull grejor till mig och åket..visst är mattsvart luftrenare snyggare än krom cool
http://i1132.photobucket.com/albums/m568/NST-Simon/Caddie-47/20140514_184909.jpg

Svarvning av nya bussningar till bladfjäderupphängningarna.
http://i1132.photobucket.com/albums/m568/NST-Simon/Caddie-47/20140520_130613.jpg

Monterat o klart.
http://i1132.photobucket.com/albums/m568/NST-Simon/Caddie-47/20140521_222229.jpg


Kvällens mission byte bussning och tätning tilll joken Klart!
http://i1132.photobucket.com/albums/m568/NST-Simon/Caddie-47/20140523_212223.jpg


Sen har jag förresten varit ut och testkört..oooo lollol kan säga att det duktigt med fler pollar som komm ut i avgasröret nu,,stor skillnad när motorn kan andas. sen så var den lättstyrd och rattglappet på ett kvarts varv var borta. big_smile


57 Inlägg
11 juni 2014
Trådstartare
#42
Hajj!

Har monterat de nya ventilfjädrarna som jag köpte från Cad Company och det gick smidigt o fint ,,fick bygga en ventilfjäderpressare ala svets o smide.
http://i1132.photobucket.com/albums/m568/NST-Simon/Caddie-47/20140525_180738.jpg

Test med de nya krom ventilkåporna o svartmålad motor mm.
http://i1132.photobucket.com/albums/m568/NST-Simon/Caddie-47/20140525_173749.jpg

Lånade mig en bok om hur man får fart på en Rockorkester..blev lite borrande o justerande.
http://i1132.photobucket.com/albums/m568/NST-Simon/Caddie-47/20140526_221412.jpg

Borrade upp nåra småhål och brotchade upp munstyckena till primärkretsen och limmade på kammen till sekundärkretsen..o justera in lite smått o gått.. Och den börja röra på sig.big_smile
http://i1132.photobucket.com/albums/m568/NST-Simon/Caddie-47/20140602_184217.jpg

Sen var det dags för sista etappen av de planerade åtgärderna inför den här sommaren. Montera fast kylaren lite snyggare och göra ett bättre nedre mellanrör till kylaren.
http://i1132.photobucket.com/albums/m568/NST-Simon/Caddie-47/20140604_204328.jpg


when ever - were ever
513 Inlägg
11 juni 2014
#43
Vilket coolt bygge! Lägger en pren omgående smile


57 Inlägg
19 juni 2014
Trådstartare
#45
>Tackar 3 erik och mickefixare.smile

Har fortsatt och gjort allt klart som egentligen är tänkt att göras inför den här sommaren.

Så här blev det nya kylarröret och den lite mer seriösa kylar upphängningen.
http://i1132.photobucket.com/albums/m568/NST-Simon/Caddie-47/20140619_202813.jpg

och den nya looken på motorrummet.
http://i1132.photobucket.com/albums/m568/NST-Simon/Caddie-47/20140619_202737.jpg

Motorn kom lite lägre nu ,,förut nötte fläktvingarna under övre kylarslangen!!
http://i1132.photobucket.com/albums/m568/NST-Simon/Caddie-47/20140619_203418.jpg

När det ändå var kasst väder ute så man inte kunde måla på kåken..så börja jag med lite extrajobb..
Konvertera in 12v mätare bakom original tavlorna..blev lite pill men man gick ju faktiskt och blev urmakare för
20 år sen:D  har inte jobbat en dag med det sen dess..men det gick!!
http://i1132.photobucket.com/albums/m568/NST-Simon/Caddie-47/20140616_200912.jpg

Tillfilning av visaren så den blev lite smäckrare
http://i1132.photobucket.com/albums/m568/NST-Simon/Caddie-47/20140616_210449.jpg

Får lov att leva med att voltmätaren visar fel väg,,hittade inte någon 12v där skalan o visaren gick andra vägen
http://i1132.photobucket.com/albums/m568/NST-Simon/Caddie-47/20140618_190626.jpg

Har lagt en stororder på det mesta i gummiväg till rutor o huv o dörrar. Och nya rutor har jag. så det är klart för storrivning till vintern med nytt glas o lister o lack:)


57 Inlägg
5 augusti 2014
Trådstartare
#46
Tjenare!

Tänkte ta en höst update .

Glömde bort att visa bilden på den färdiga skuffen.
http://i1132.photobucket.com/albums/m568/NST-Simon/Mobile%20Uploads/20140627_191248.jpg

Sen blev det en sväng upp till Övertorneå på Övertorneå cruising och utställning arrangerat av Boozepack Cruisers ...där vi fick pris för best custom big_smile
http://i1132.photobucket.com/albums/m568/NST-Simon/Mobile%20Uploads/IMG_20140719_162230.jpg

Sen drog vi iväg till Rättvik helgen efter och åkte runt och mös i en v big_smile
tog några fräna bilder där nere.
http://i1132.photobucket.com/albums/m568/NST-Simon/Mobile%20Uploads/20140801_213518_004.jpg
Senast redigerat av NorthSideTech (8 augusti 2014)


1 049 Inlägg
5 augusti 2014
#47
Du verkar kunna fixa det mesta inom ditt garages väggar. Härlig vagn och ett bra jobb.

438 Inlägg
5 augusti 2014
#48
Härlig vagn smile inget jag sett i umeå dock.varför inte komma imorgon på onsdagsfika på gammlia? hade vart skoj å se bilen smile
prem lagd


slappt&fint
376 Inlägg
5 augusti 2014
#49
den såg riktigt maffig ut på ccw !


53 Inlägg
5 augusti 2014
#50
får man fråga vad styrväxeln kommer från för bil ursprungligen?


Greasemonkey
189 Inlägg
5 augusti 2014
#51
enormt grym bil, 40-50-talsCadillac e vackert som satan smile

De Man Inte Har Under Huven Får Man Ha Under Högerfoten!

57 Inlägg
8 augusti 2014
Trådstartare
#52
Tackar allihop!
Vett74 : Vi var o brumma runt lite på Wheels och Vi hade faktiskt tänkt oss till Gammlia  i ons men  det blev för jobbigt i värmen när jag hade jobbat i värmen hela dagen.. men det blir ett nytt försök nästa ons...ska annars till Motormuseet i Vännäs på lö den 9  på Krantz Challange.

zZackEe: Den kommer från Saab 93 (står tom. GM på den smile) funkar bra då de flesta andra är för breda så styrstagen blir för korta.


57 Inlägg
10 november 2014
Trådstartare
#53
Nu jävlar är det vinter..och då ska man ju meka raggarbil...tongue

Har redan smygdragit igång vinterns jobb.

Ställde den på plåtisarna som mekhjul,,och det är ju nästan så man kan åka plåt när den är låg.
http://i1132.photobucket.com/albums/m568/NST-Simon/20140921_115727.jpg

Sen började jag passa ihop front huv osv. himla mickel för att få hyfsade glipor.
http://i1132.photobucket.com/albums/m568/NST-Simon/20141109_162750.jpg

Smygcustade lite och svetsade de i vanliga fall lösa kåporna för pos/blinkersljusen.
http://i1132.photobucket.com/albums/m568/NST-Simon/20141108_172432.jpg


Sen har jag samlat ihop det mesta för sprutkonverteringen.
http://i1132.photobucket.com/albums/m568/NST-Simon/IMG_20141031_170105.jpg


Och efter ikväll så ser det ut såhär.
http://i1132.photobucket.com/albums/m568/NST-Simon/20141110_221957.jpg


920 Inlägg
11 november 2014
#54
vilken bil de är asså! Förlåt om jag inte hänger med i svängarna men vad e de för motor du har som ska sprut konverteras? E de modern drivlina eller smile?

Streetracing, you can't have more fun still having your pants on!
audi b6 stance projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3752191
Bmw e46 Rallycross bygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284581

57 Inlägg
11 november 2014
Trådstartare
#55
tackar BNBRacing   jo det är nyare drivlina men inte så där mega nytt..den är från en Cadillac 500 -70
motorn är borrad 0.30 o slipad vev osv. så den är i gott skick..men det sitter en Rockorkester förgasare på och jag ids inte sätta mig in i hur man ska tuna den.

Originalspec på motorn är 700nm vid 3800 rpm och 375hk som max runt 4500rpm om jag inte minns fel.
Det går säkert att trolla fram 20 till med sprut samt att man lär ha perfekt blandning o tändning genom hela registret.  Tror nog man kan dra nån holley trimmad muskelbil vid näsan med blysläden när det är inmappat o klart. big_smile  Och man kommer kanske ner under  2 l /mil smile


298 Inlägg
12 november 2014
#56
Roligt med sprutkonvertering, känns verkligen som ett logiskt steg.

Riktigt fin bil och bra jobb!

920 Inlägg
13 november 2014
#57
NorthSideTech skrev:
tackar BNBRacing   jo det är nyare drivlina men inte så där mega nytt..den är från en Cadillac 500 -70
motorn är borrad 0.30 o slipad vev osv. så den är i gott skick..men det sitter en Rockorkester förgasare på och jag ids inte sätta mig in i hur man ska tuna den.

Originalspec på motorn är 700nm vid 3800 rpm och 375hk som max runt 4500rpm om jag inte minns fel.
Det går säkert att trolla fram 20 till med sprut samt att man lär ha perfekt blandning o tändning genom hela registret.  Tror nog man kan dra nån holley trimmad muskelbil vid näsan med blysläden när det är inmappat o klart. big_smile  Och man kommer kanske ner under  2 l /mil smile

åfan härligt! Rockorkester är fina förgasare! Åkte med poolarens cadillac 50a medhusvagn från malmö till västerås detta året och den e rätt tunad så går riktigt billigt! Trodde du hade hinkat i ls1a o skulle åka mappbart sprut! De hade varit fränt i din bil. Ceep on rockin'!

Streetracing, you can't have more fun still having your pants on!
audi b6 stance projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3752191
Bmw e46 Rallycross bygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284581

657 Inlägg
13 november 2014
#58
Fruktansvärt snygg kärra! 40-tals Cadillac är ju så hala och stiliga!

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

Egenföretagare
999 Inlägg
13 november 2014
#59
Riktigt härlig bil!

NorthSideTech skrev:
Nu är åket hemma och det fick börja med att fixa en "liten" transportskada sad   My försöker hjälpa så gott det går!   
http://i1132.photobucket.com/albums/m56 … G_5815.jpg

Fick till skärmen o  listen riktigt bra, efter lite knackande.
http://i1132.photobucket.com/albums/m56 … G_5820.jpghttp://i1132.photobucket.com/albums/m56 … 133238.jpg

Jag skall rikta en liknande skada på en bakskärm, hur gick du tillväga för att få det så jämt och fint?


57 Inlägg
19 december 2014
Trådstartare
#60
FredrikRangert : bankade inifrån sen knackade med mothåll och krymphammare..blev ändå lite för stort  så det blev att värma o kyla på slutet så det krymte lite och plonkandet avtog.



Sök