3174
Sök

S40N T5 Rycker vid full gas när den bygger laddtryck

30 Inlägg
5 mars 2013
Trådstartare
Tjena.
Har en S40N T5 Autotech steg 2. som rycker när jag gasar fullt, på alla växlar oftast, 2an 3an där man märker det mest. Laddtrycket som jag kör med är 1bar. gasar jag fullt på 2an 3an så börjar den smårycka tydligt och snabbt om har svårt att bygga upp laddtrycket, ja växlar ju såklart då de könns öken att fortsätta gasa.
När jag bytte tändstift till NGK nånting. märkte jag att framifrån sett, om jag står framför bilen och tittar ner mot motorn, stiftet längst till höger var typ torrt, såg typ oranged ut, de gjorde inte de andra fyra.
Bytte stift och de funkade bra ett tag, sedan kom de tillbaka. Kontaktade autotech motor och de trode jag hade en kass tändspole. Bytte den, de funkade bra ett tag, kontaktade dom igen och han rekomenderade mig att byta alla stift igen, till det dom rekomenderar, NGK Iridium LFR7AIX (lång gänga), det är då gjort, bilen gick klockrent en månad, nu rycker den igen.
Tänkte då kolla om någon vart med om samma problem? Innan jag börjar byta plats på den nya tändspolen och kör uteslutningsmetoden, kommer ju ta lite tid.
Det är den oranga färgen(dammet) på de stiftet längst till höger jag tycker är konstigt.
Kan detta ha någonting med magnetventilen att göra?

Tacksam för svar och funderingar. Vore guld!

Mvh Rasmus

904 Inlägg
5 mars 2013
Nu ä den ju autotech trimmad ring Patrik eller Bosse få ett bra svar, än å få massa olika svar här kostar inget å ringa å fråga :-)

AUTOTECH S60 power

30 Inlägg
5 mars 2013
Trådstartare
Blyfot_Racing skrev:
Nu ä den ju autotech trimmad ring Patrik eller Bosse få ett bra svar, än å få massa olika svar här kostar inget å ringa å fråga :-)

jo får väl göra det smile Men vet vad patrik kommer säga smile Att jag får byta plats på tändspolarna tills det är bra, men de känns som det borde verkligen vart den ja bytte om det var fel..

904 Inlägg
5 mars 2013
Jo det ä sant det håller jag med dig om :-) men allt ä fräscht annars lmm tändstift bränsle filter etc

AUTOTECH S60 power

Sök