3304
Sök

Passat 2007 2.0 TDI DSG låter skumt (köpt för 4 dagar sedan(video link i tråden))

72 Inlägg
10 mars 2013
Trådstartare
#41
Rquired skrev:
Det jag kan säga är att vi haft två Passat med TDI170 och DSG på jobbet. Nummer ett var en framhjulsdriven 2006 som hade drygt 13.000mil på mätaren när den byttes mot en likadan fyrhjulsdriven av årsmodell 2010 som idag gått cirka 10.000mil. Ingen av dem har haft några problem med lådan, varken missljud eller bristande funktion.

I och med att de gick i jobbet så var både långa turer och korta ärenden i stan aktuella, och med en del yngre män på jobbet som inte har någon egen bil kan man misstänka att den blev inte lugnt körd under dessa korta turer. Men samtidigt var det vettiga killar så ren och skär buskörning handlade det inte om, även om jag någon gång hörde stackaren startas kall och komma flygandes runt hörnet med hjulspinn på ettans växel och höga varv...

Men om det beror på tur eller om bilarna faktiskt kan hålla vet jag inte.

Men jag förstår att du är orolig, problemet är att en garanti på nått år inte är värd särskilt mycket eftersom lådan förmodligen håller längre än så även i värsta fall. Om jag förstår dig rätt är du orolig för att den ger upp om kanske 3-5år och ytterligare 10.000mil?

Jag hade först och främst tagit reda på om några uppgraderingar gjorts och hur det i så fall håller, vad jag förstått är det svänghjul och mekatronikenheten som kan krångla på DSG6 och minns jag rätt är bägge fel som drabbar tidiga årsmodeller men inte nyare bilar: Så något har VW förmodligen gjort och repareras din bil kanske den får friska delar?

Jo, men det är svårt att ringa Vw och ställa en sådan fråga för som man kan läsa hos teknikesvärd osv så lever dem i lite av förnekelse och säger att ingen privat person kommer uppleva problem men nu vet man ju att så inte är fallet. Känns lite som ett döttlopp just nu


Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 mars 2013
#42
Magg0t skrev:
Rquired skrev:
Det jag kan säga är att vi haft två Passat med TDI170 och DSG på jobbet. Nummer ett var en framhjulsdriven 2006 som hade drygt 13.000mil på mätaren när den byttes mot en likadan fyrhjulsdriven av årsmodell 2010 som idag gått cirka 10.000mil. Ingen av dem har haft några problem med lådan, varken missljud eller bristande funktion.

I och med att de gick i jobbet så var både långa turer och korta ärenden i stan aktuella, och med en del yngre män på jobbet som inte har någon egen bil kan man misstänka att den blev inte lugnt körd under dessa korta turer. Men samtidigt var det vettiga killar så ren och skär buskörning handlade det inte om, även om jag någon gång hörde stackaren startas kall och komma flygandes runt hörnet med hjulspinn på ettans växel och höga varv...

Men om det beror på tur eller om bilarna faktiskt kan hålla vet jag inte.

Men jag förstår att du är orolig, problemet är att en garanti på nått år inte är värd särskilt mycket eftersom lådan förmodligen håller längre än så även i värsta fall. Om jag förstår dig rätt är du orolig för att den ger upp om kanske 3-5år och ytterligare 10.000mil?

Jag hade först och främst tagit reda på om några uppgraderingar gjorts och hur det i så fall håller, vad jag förstått är det svänghjul och mekatronikenheten som kan krångla på DSG6 och minns jag rätt är bägge fel som drabbar tidiga årsmodeller men inte nyare bilar: Så något har VW förmodligen gjort och repareras din bil kanske den får friska delar?

Jo, men det är svårt att ringa Vw och ställa en sådan fråga för som man kan läsa hos teknikesvärd osv så lever dem i lite av förnekelse och säger att ingen privat person kommer uppleva problem men nu vet man ju att så inte är fallet. Känns lite som ett döttlopp just nu

De har nog skygglapparna monterade för tillfället tyvärr, men VW-verkstad är inte detsamma som VW själva. En vettig kundmottagare säger sanningen sedan är det upp till tillverkaren om de tar jobbet på garanti eller ej, men det bör inte bli något problem för dig antingen tar tillverkaren det eller så är ligger ansvaret på firman som sålde bilen till dig. Du skall inte behöva betala ett öre för en reparation, men påpeka felet till säljaren (Och gärna VW med, för sakens skull) så fort ni kan!

Det kan vara en idé att ta kontakt med Teknikens Värld också eftersom de precis haft några artiklar i ämnet, de är säkert intresserade av att få en bild av hur många fall det varit och hur VW hanterar det. Dessutom så kanske de har koll på om det finns nya delar som monteras eller ej?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

72 Inlägg
10 mars 2013
Trådstartare
#43
Rquired skrev:
Magg0t skrev:
Rquired skrev:
Det jag kan säga är att vi haft två Passat med TDI170 och DSG på jobbet. Nummer ett var en framhjulsdriven 2006 som hade drygt 13.000mil på mätaren när den byttes mot en likadan fyrhjulsdriven av årsmodell 2010 som idag gått cirka 10.000mil. Ingen av dem har haft några problem med lådan, varken missljud eller bristande funktion.

I och med att de gick i jobbet så var både långa turer och korta ärenden i stan aktuella, och med en del yngre män på jobbet som inte har någon egen bil kan man misstänka att den blev inte lugnt körd under dessa korta turer. Men samtidigt var det vettiga killar så ren och skär buskörning handlade det inte om, även om jag någon gång hörde stackaren startas kall och komma flygandes runt hörnet med hjulspinn på ettans växel och höga varv...

Men om det beror på tur eller om bilarna faktiskt kan hålla vet jag inte.

Men jag förstår att du är orolig, problemet är att en garanti på nått år inte är värd särskilt mycket eftersom lådan förmodligen håller längre än så även i värsta fall. Om jag förstår dig rätt är du orolig för att den ger upp om kanske 3-5år och ytterligare 10.000mil?

Jag hade först och främst tagit reda på om några uppgraderingar gjorts och hur det i så fall håller, vad jag förstått är det svänghjul och mekatronikenheten som kan krångla på DSG6 och minns jag rätt är bägge fel som drabbar tidiga årsmodeller men inte nyare bilar: Så något har VW förmodligen gjort och repareras din bil kanske den får friska delar?

Jo, men det är svårt att ringa Vw och ställa en sådan fråga för som man kan läsa hos teknikesvärd osv så lever dem i lite av förnekelse och säger att ingen privat person kommer uppleva problem men nu vet man ju att så inte är fallet. Känns lite som ett döttlopp just nu

De har nog skygglapparna monterade för tillfället tyvärr, men VW-verkstad är inte detsamma som VW själva. En vettig kundmottagare säger sanningen sedan är det upp till tillverkaren om de tar jobbet på garanti eller ej, men det bör inte bli något problem för dig antingen tar tillverkaren det eller så är ligger ansvaret på firman som sålde bilen till dig. Du skall inte behöva betala ett öre för en reparation, men påpeka felet till säljaren (Och gärna VW med, för sakens skull) så fort ni kan!

Det kan vara en idé att ta kontakt med Teknikens Värld också eftersom de precis haft några artiklar i ämnet, de är säkert intresserade av att få en bild av hur många fall det varit och hur VW hanterar det. Dessutom så kanske de har koll på om det finns nya delar som monteras eller ej?

Okej, ska försöka få tag på alla imorgon och åka upp till säljaren och prata !


72 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
#44
Men efter att ha läst och kollat en del nu, så står det mest att detta beror bensin och gas bilarna med steg sju DSGlådorn. Alltså är problemet som teknikenvärd osv inte lika vanlig på våran bil som på dessa? För ett försäkringsbolag som var med och kommenterade hade i snitt 6000 mil på bilarna som rasat hos sig. Och det berörde endast DSG7 men bevisligen har ju vår samma problem


72 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
#45
Pratade precis med Volkswagen. Hon säger såhär, vi har aldrig haft och känner inte till problem med DSG6 lådorna. Problemet taxin gäller bara gas bilarna enligt dem ska vi med diesel ska inte nått problem alls så hon sa att byter dem lådan åt oss kommer vi aldrig ha problemet igen.......... Självklart svarade jag henne med hur jag kan sitta med en bil som nästan rasar efter 10 000 mil och det tyckte hon inte lät trolig eftersom problemet inte finns med våran modell............

Lutar till 99% mot ett återköp idag.


Forummoderator
17 996 Inlägg
11 mars 2013
#46
Magg0t skrev:
Pratade precis med Volkswagen. Hon säger såhär, vi har aldrig haft och känner inte till problem med DSG6 lådorna. Problemet taxin gäller bara gas bilarna enligt dem ska vi med diesel ska inte nått problem alls så hon sa att byter dem lådan åt oss kommer vi aldrig ha problemet igen.......... Självklart svarade jag henne med hur jag kan sitta med en bil som nästan rasar efter 10 000 mil och det tyckte hon inte lät trolig eftersom problemet inte finns med våran modell............

Lutar till 99% mot ett återköp idag.

Bara dumt att sticka huvudet i sanden som de gör. Hoppas nu bara att Er bilförsäljare inte krånglar. Han vill säkert inte ha tillbaka bilen... Jag håller tummarna!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 mars 2013
#47
Magg0t skrev:
Pratade precis med Volkswagen. Hon säger såhär, vi har aldrig haft och känner inte till problem med DSG6 lådorna. Problemet taxin gäller bara gas bilarna enligt dem ska vi med diesel ska inte nått problem alls så hon sa att byter dem lådan åt oss kommer vi aldrig ha problemet igen.......... Självklart svarade jag henne med hur jag kan sitta med en bil som nästan rasar efter 10 000 mil och det tyckte hon inte lät trolig eftersom problemet inte finns med våran modell............

Lutar till 99% mot ett återköp idag.

Tråkigt, lusten att placera bevis för problem med svänghjul och mekatronikenheter på DSG6-lådan under näsan på henne är stor men kommer förmodligen leda till fler undanflykter. Hon kan trots allt ha en liten poäng i att DSG6 inte brukar krångla men oavsett vilket är det inte så här man behåller en kund. Jag förstår om det är en bil ni inte vågar behålla...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

451 Inlägg
11 mars 2013
#48
Tycker ni ska felsöka bilen hos en riktig mekaniker innan ni drar sånna förhastade slutsatser! (tidigare mek på vw)

72 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
#49
Dieselsmurfen skrev:
Magg0t skrev:
Pratade precis med Volkswagen. Hon säger såhär, vi har aldrig haft och känner inte till problem med DSG6 lådorna. Problemet taxin gäller bara gas bilarna enligt dem ska vi med diesel ska inte nått problem alls så hon sa att byter dem lådan åt oss kommer vi aldrig ha problemet igen.......... Självklart svarade jag henne med hur jag kan sitta med en bil som nästan rasar efter 10 000 mil och det tyckte hon inte lät trolig eftersom problemet inte finns med våran modell............

Lutar till 99% mot ett återköp idag.

Bara dumt att sticka huvudet i sanden som de gör. Hoppas nu bara att Er bilförsäljare inte krånglar. Han vill säkert inte ha tillbaka bilen... Jag håller tummarna!

ah ska dit nu så får vi se vad som händer.


72 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
#50
Så, vi var där och deras mekaniker sa att detta med all sannolikhet är svänghjulet och att den lät väldigt mycket. Han sa att dem fixar det utan kostnader men utan garantier efteråt så vi begärde återköp.

Nu har sambon fastnat lite för volvo V50 diesel fast manuell. Är det en vettig bil över lag? Hennes mamma har en spritt ny och har kör 11 000 mil utan minsta problem.


http://www.teknikensvarld.se/2007/09/28 … v50-varst/

men elfel är väl iaf trevligare än rasade lådor tongue
Senast redigerat av Magg0t (11 mars 2013)


Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 mars 2013
#51
Magg0t skrev:
Så, vi var där och deras mekaniker sa att detta med all sannolikhet är svänghjulet och att den lät väldigt mycket. Han sa att dem fixar det utan kostnader men utan garantier efteråt så vi begärde återköp.

Nu har sambon fastnat lite för volvo V50 diesel fast manuell. Är det en vettig bil över lag? Hennes mamma har en spritt ny och har kör 11 000 mil utan minsta problem.


http://www.teknikensvarld.se/2007/09/28 … v50-varst/

men elfel är väl iaf trevligare än rasade lådor tongue

Alla bilar har sina svagheter och V50 är ingen dum modell, men vilken motor hade hon tänkt sig?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

72 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
#52
Rquired skrev:
Magg0t skrev:
Så, vi var där och deras mekaniker sa att detta med all sannolikhet är svänghjulet och att den lät väldigt mycket. Han sa att dem fixar det utan kostnader men utan garantier efteråt så vi begärde återköp.

Nu har sambon fastnat lite för volvo V50 diesel fast manuell. Är det en vettig bil över lag? Hennes mamma har en spritt ny och har kör 11 000 mil utan minsta problem.


http://www.teknikensvarld.se/2007/09/28 … v50-varst/

men elfel är väl iaf trevligare än rasade lådor tongue

Alla bilar har sina svagheter och V50 är ingen dum modell, men vilken motor hade hon tänkt sig?

2.0D


Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 mars 2013
#53
Magg0t skrev:
Rquired skrev:
Magg0t skrev:
Så, vi var där och deras mekaniker sa att detta med all sannolikhet är svänghjulet och att den lät väldigt mycket. Han sa att dem fixar det utan kostnader men utan garantier efteråt så vi begärde återköp.

Nu har sambon fastnat lite för volvo V50 diesel fast manuell. Är det en vettig bil över lag? Hennes mamma har en spritt ny och har kör 11 000 mil utan minsta problem.


http://www.teknikensvarld.se/2007/09/28 … v50-varst/

men elfel är väl iaf trevligare än rasade lådor tongue

Alla bilar har sina svagheter och V50 är ingen dum modell, men vilken motor hade hon tänkt sig?

2.0D

Ok många har uttryckt missnöje över förbrukningen på de mindre dieselmotorerna (1.6d, D2, 2.0d etc) och det finns en del att läsa om ämnet på t.ex Volvoforumet www.jagrullar.se, dessutom har vissa av de tidigare årsmodellerna ett partikelfilter som kräver byte med kort intervall (Påfyllning av vätska var 6000 och byte av filter med 12.000mils intervall) vilket inte blir billigt i längden.

D5 har jag kört och den är en trevligare samt starkare motor till en om man får tro Volvofolket marginellt högre förbrukning i praktiken, dessutom har den ett underhållsfritt partikelfilter vilket namnet till trots egentligen betyder att det håller längre och rengör sig självt. En sådan bör ni komma en bra bit över 20.000mil med åtminstone innan ni behöver tänka på ett filterbyte.

Visst kostar en större maskin mer i försäkring och skatt, men med tanke på vad partikelfilter kostar och på att man får byta detta mer frekvent på de mindre motorerna är frågan om det går jämnt ut i slutändan? I alla fall om Volvo´s fyrcylindriga dieselmotorer är såpass törstiga som en del ägare vittnar om (0.6-0.7L/mil, ibland mer).

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Forummoderator
17 996 Inlägg
11 mars 2013
#54
Magg0t skrev:
Så, vi var där och deras mekaniker sa att detta med all sannolikhet är svänghjulet och att den lät väldigt mycket. Han sa att dem fixar det utan kostnader men utan garantier efteråt så vi begärde återköp.

Nu har sambon fastnat lite för volvo V50 diesel fast manuell. Är det en vettig bil över lag? Hennes mamma har en spritt ny och har kör 11 000 mil utan minsta problem.


http://www.teknikensvarld.se/2007/09/28 … v50-varst/

men elfel är väl iaf trevligare än rasade lådor tongue

Låter bra. Dock är de trånga bilar. Men trevliga. Skulle firman köpa tillbaka Passaten utan tjafs? Att köpa en bil utan automat bör ni tänka igenom en extra gång. Det är inte så roligt att rycka i spaken om man väl har vant sig vid att detta sköter sig sig automatiskt...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

72 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
#55
Rquired skrev:
Magg0t skrev:
Rquired skrev:

Alla bilar har sina svagheter och V50 är ingen dum modell, men vilken motor hade hon tänkt sig?

2.0D

Ok många har uttryckt missnöje över förbrukningen på de mindre dieselmotorerna (1.6d, D2, 2.0d etc) och det finns en del att läsa om ämnet på t.ex Volvoforumet www.jagrullar.se, dessutom har vissa av de tidigare årsmodellerna ett partikelfilter som kräver byte med kort intervall (Påfyllning av vätska var 6000 och byte av filter med 12.000mils intervall) vilket inte blir billigt i längden.

D5 har jag kört och den är en trevligare samt starkare motor till en om man får tro Volvofolket marginellt högre förbrukning i praktiken, dessutom har den ett underhållsfritt partikelfilter vilket namnet till trots egentligen betyder att det håller längre och rengör sig självt. En sådan bör ni komma en bra bit över 20.000mil med åtminstone innan ni behöver tänka på ett filterbyte.

Visst kostar en större maskin mer i försäkring och skatt, men med tanke på vad partikelfilter kostar och på att man får byta detta mer frekvent på de mindre motorerna är frågan om det går jämnt ut i slutändan? I alla fall om Volvo´s fyrcylindriga dieselmotorer är såpass törstiga som en del ägare vittnar om (0.6-0.7L/mil, ibland mer).

Okej, ja absolut värt att notera.


72 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
#56
Dieselsmurfen skrev:
Magg0t skrev:
Så, vi var där och deras mekaniker sa att detta med all sannolikhet är svänghjulet och att den lät väldigt mycket. Han sa att dem fixar det utan kostnader men utan garantier efteråt så vi begärde återköp.

Nu har sambon fastnat lite för volvo V50 diesel fast manuell. Är det en vettig bil över lag? Hennes mamma har en spritt ny och har kör 11 000 mil utan minsta problem.


http://www.teknikensvarld.se/2007/09/28 … v50-varst/

men elfel är väl iaf trevligare än rasade lådor tongue

Låter bra. Dock är de trånga bilar. Men trevliga. Skulle firman köpa tillbaka Passaten utan tjafs? Att köpa en bil utan automat bör ni tänka igenom en extra gång. Det är inte så roligt att rycka i spaken om man väl har vant sig vid att detta sköter sig sig automatiskt...

Jo den va ju klar skillnad mot passaten men dem fungerar ju för våra behov (Hundar). Ja dem sa bara att detta är unikt fel som är första gången dem haft men sen precis när vi kom ut på parkeringen för att visa så började Klimatsystemet ticka och knacka också så då såg hon lite uppgiven ut säljaren men dem kunde inte neka oss att ta tillbaka den. Har ju bara gått 5-6 dagar liksom.


Forummoderator
17 996 Inlägg
11 mars 2013
#57
Magg0t skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Magg0t skrev:
Så, vi var där och deras mekaniker sa att detta med all sannolikhet är svänghjulet och att den lät väldigt mycket. Han sa att dem fixar det utan kostnader men utan garantier efteråt så vi begärde återköp.

Nu har sambon fastnat lite för volvo V50 diesel fast manuell. Är det en vettig bil över lag? Hennes mamma har en spritt ny och har kör 11 000 mil utan minsta problem.


http://www.teknikensvarld.se/2007/09/28 … v50-varst/

men elfel är väl iaf trevligare än rasade lådor tongue

Låter bra. Dock är de trånga bilar. Men trevliga. Skulle firman köpa tillbaka Passaten utan tjafs? Att köpa en bil utan automat bör ni tänka igenom en extra gång. Det är inte så roligt att rycka i spaken om man väl har vant sig vid att detta sköter sig sig automatiskt...

Jo den va ju klar skillnad mot passaten men dem fungerar ju för våra behov (Hundar). Ja dem sa bara att detta är unikt fel som är första gången dem haft men sen precis när vi kom ut på parkeringen för att visa så började Klimatsystemet ticka och knacka också så då såg hon lite uppgiven ut säljaren men dem kunde inte neka oss att ta tillbaka den. Har ju bara gått 5-6 dagar liksom.

En seriös bilfirma alltså. Kvinnlig säljare? Bra, de har lite mer förståelse. Är ni tvingade att köpa ny bil hos samma firma? (Du kan PM:a mig firman så kan jag göra en koll om du vill)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

72 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
#58
Dieselsmurfen skrev:
Magg0t skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Låter bra. Dock är de trånga bilar. Men trevliga. Skulle firman köpa tillbaka Passaten utan tjafs? Att köpa en bil utan automat bör ni tänka igenom en extra gång. Det är inte så roligt att rycka i spaken om man väl har vant sig vid att detta sköter sig sig automatiskt...

Jo den va ju klar skillnad mot passaten men dem fungerar ju för våra behov (Hundar). Ja dem sa bara att detta är unikt fel som är första gången dem haft men sen precis när vi kom ut på parkeringen för att visa så började Klimatsystemet ticka och knacka också så då såg hon lite uppgiven ut säljaren men dem kunde inte neka oss att ta tillbaka den. Har ju bara gått 5-6 dagar liksom.

En seriös bilfirma alltså. Kvinnlig säljare? Bra, de har lite mer förståelse. Är ni tvingade att köpa ny bil hos samma firma? (Du kan PM:a mig firman så kan jag göra en koll om du vill)

Japp dem verkar ta sitt ansvar iaf. Nej vi har några alternativ, lite stad men många firmor, har väl nästan allt förutom BMW tror jag men dem är lite väl dyra för vad vi tänkt just nu.

Hur låter en V50 2007 2.0D 8300mil ? Vi är vakt tveksamma till den iaf även om den verkar vettig för oss men vi älskade verkligen passaten men efter VWs uppträdande är man ju lite tvek till dem även fast min far har en Golf 00a som gått 36 000 utan minsta tvivel någonsin. Dock verkar nya bilar vara skit generellt ?


Forummoderator
17 996 Inlägg
11 mars 2013
#59
Magg0t skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Magg0t skrev:

Jo den va ju klar skillnad mot passaten men dem fungerar ju för våra behov (Hundar). Ja dem sa bara att detta är unikt fel som är första gången dem haft men sen precis när vi kom ut på parkeringen för att visa så började Klimatsystemet ticka och knacka också så då såg hon lite uppgiven ut säljaren men dem kunde inte neka oss att ta tillbaka den. Har ju bara gått 5-6 dagar liksom.

En seriös bilfirma alltså. Kvinnlig säljare? Bra, de har lite mer förståelse. Är ni tvingade att köpa ny bil hos samma firma? (Du kan PM:a mig firman så kan jag göra en koll om du vill)

Japp dem verkar ta sitt ansvar iaf. Nej vi har några alternativ, lite stad men många firmor, har väl nästan allt förutom BMW tror jag men dem är lite väl dyra för vad vi tänkt just nu.

Hur låter en V50 2007 2.0D 8300mil ? Vi är vakt tveksamma till den iaf även om den verkar vettig för oss men vi älskade verkligen passaten men efter VWs uppträdande är man ju lite tvek till dem även fast min far har en Golf 00a som gått 36 000 utan minsta tvivel någonsin. Dock verkar nya bilar vara skit generellt ?

Jag är inte så kunnig på V50. Men så länge man inte köper en 1.8F har jag inte hört något speciellt alarmerade. Några elfel kanske. Haft en som hyrbil och den var väl bra... (120 mil, fast det var en 1.8F som fick bärgas i -25 grader dagen efter) Nya bilar suger rent generellt ja. Vår Rekondfirma motortvättar inte nyare bilar än -00. De tål inte fukt helt enkelt... Kolla att ACC fungerar klanderfritt. Har haft någon som krånglat på firman.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

72 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
#60
Dieselsmurfen skrev:
Magg0t skrev:
Dieselsmurfen skrev:

En seriös bilfirma alltså. Kvinnlig säljare? Bra, de har lite mer förståelse. Är ni tvingade att köpa ny bil hos samma firma? (Du kan PM:a mig firman så kan jag göra en koll om du vill)

Japp dem verkar ta sitt ansvar iaf. Nej vi har några alternativ, lite stad men många firmor, har väl nästan allt förutom BMW tror jag men dem är lite väl dyra för vad vi tänkt just nu.

Hur låter en V50 2007 2.0D 8300mil ? Vi är vakt tveksamma till den iaf även om den verkar vettig för oss men vi älskade verkligen passaten men efter VWs uppträdande är man ju lite tvek till dem även fast min far har en Golf 00a som gått 36 000 utan minsta tvivel någonsin. Dock verkar nya bilar vara skit generellt ?

Jag är inte så kunnig på V50. Men så länge man inte köper en 1.8F har jag inte hört något speciellt alarmerade. Några elfel kanske. Haft en som hyrbil och den var väl bra... (120 mil, fast det var en 1.8F som fick bärgas i -25 grader dagen efter) Nya bilar suger rent generellt ja. Vår Rekondfirma motortvättar inte nyare bilar än -00. De tål inte fukt helt enkelt... Kolla att ACC fungerar klanderfritt. Har haft någon som krånglat på firman.

Ok ok, men känns ändå som en pålitligare bil men nått som slog mig när man provkörde den, fan va mycket simplare och billigare allt kändes än passaten. Passat va ju en ren dröm att sitta och köra osv. V50 vill man ju bara ur när man stannat tongue



Sök