Magg0t skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Magg0t skrev:
Jo den va ju klar skillnad mot passaten men dem fungerar ju för våra behov (Hundar). Ja dem sa bara att detta är unikt fel som är första gången dem haft men sen precis när vi kom ut på parkeringen för att visa så började Klimatsystemet ticka och knacka också så då såg hon lite uppgiven ut säljaren men dem kunde inte neka oss att ta tillbaka den. Har ju bara gått 5-6 dagar liksom.
En seriös bilfirma alltså. Kvinnlig säljare? Bra, de har lite mer förståelse. Är ni tvingade att köpa ny bil hos samma firma? (Du kan PM:a mig firman så kan jag göra en koll om du vill)
Japp dem verkar ta sitt ansvar iaf. Nej vi har några alternativ, lite stad men många firmor, har väl nästan allt förutom BMW tror jag men dem är lite väl dyra för vad vi tänkt just nu.
Hur låter en V50 2007 2.0D 8300mil ? Vi är vakt tveksamma till den iaf även om den verkar vettig för oss men vi älskade verkligen passaten men efter VWs uppträdande är man ju lite tvek till dem även fast min far har en Golf 00a som gått 36 000 utan minsta tvivel någonsin. Dock verkar nya bilar vara skit generellt ?
Jag är inte så kunnig på V50. Men så länge man inte köper en 1.8F har jag inte hört något speciellt alarmerade. Några elfel kanske. Haft en som hyrbil och den var väl bra... (120 mil, fast det var en 1.8F som fick bärgas i -25 grader dagen efter) Nya bilar suger rent generellt ja. Vår Rekondfirma motortvättar inte nyare bilar än -00. De tål inte fukt helt enkelt... Kolla att ACC fungerar klanderfritt. Har haft någon som krånglat på firman.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!