Få se om min teori stämmer med eran eller om ni har några andra förslag.
Det är min bruksbil. Skulle ut och köra idag. Jag kom kanske max 5 minuter hemifrån så var det precis som all kraft försvann. Den svarade ingenting på gasen och var på väg att lägga av. Min första tanke var att nu är det problem med bensinpumpen. Men så börja den gå bra igen direkt.
MEN då rykte den som FN. MEn den gick på alla cylindrar.
Kolla tempmätarn och den var normal.
Så jag fick ju lov att vända hemmåt. För nu rykte bilen vit rök rejält.
Kom hem å fundra lite..
1.Det kan inte vara topplockspackningen...för då skulle den inte börjat gå bra igen på alla cylindrar.
2. Det kan inte vara kolvringar för då hadde ju 1 cylinder gått dåligt. Och nu gick ju alla bra.
Tänkte lite på hur jag kört innan det här hände. Det har bara vart korta bitar så motorn har inte blivit riktigt varm i 2 veckor nu.
Och det hadde varit -10 grader ungefär under natten.
Jag har skött servicen som jag ska med tändstifts byten, olje byten, luftfilter byten, oljefilter byten. Dax att byta olja i sommar då.
Jag tar ut tändstiften tänkte jag få se. 1:sta var fullt med olja...2:ndra,3dje och stift nummer 4 var likadant.
Nu vart det en del kliandes i huvudet.
Men hur kunde alla cylindrarna gå bra nu då..trots att motorn rök nå kopiöst.
Några teorier?? Har min teori men väntar med den.