jonTe skrev:
Lite kort då:
• En kabelmatta från en bil med T5.2 (200 o 225hk -93) ej TCS
• Ett styrdorn från en T5.2, kvittar vad det är OM du ändå skall mappa om annars är det viktigt att det blir rätt.
• Mapsensor från en T5.X bil
Det svåra är hur man kopplar in det. Jag skaffade mig böckerna om bägge systemen där det finns elshceman och sedan följde jag varje tråd en och en. Tog sin tid att få ordning på allt.
Man får sedan koppla mellan bilens ordinarie system med LH handsken som sitter i bilen och trionicmattans kontakter.
Att bara få igång motorn är inte så svårt, har för mig att det är 3 trådar att dra.
Att få piktogram, förvärmning av lamda mm är lite mer meck.
Har du tänkt att lämna bort styrenheten för att få ett annat program och väljer en känd firma får du nog räkna med 5000kr. Sedan har man 500-1000kr för kabelmattan, 1000kr för styrenheten, 500 för MAP-sensor och om du behöver böckerna ytterligare en 500:ing.
Man uppnår ganska snart värdet på din bil och dessutom finns det andra nackdelar med en sådan gammal så mitt råd blir.
Finns det trimplaner utöver steg 3, byt bil.