2688
Sök

940 turbo-97a. går dåligt på höga varv?

14 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
tjena har en volvo 940 turbo som är lite smått trimmad. Stått i garage under vintern och det ända jag har gjort är topplocks packnings byte.
jag kör bilen o trycker på och när man passerar ca 4000rpm så lamar han lixom. den varvar typ utan att det händer nåt känns det som. i somras drog han till varvstoppet på varje växel. vad kan vara fel? den laddar 0,6 nu och ladda 0,9 i somras men vet inte om man råkat ha skruvat på wg:n eller om det är nån läcka? kan kammen stå lite fel efter packnings bytet? men jag nollställde den som man ska.
hjälp mig gärna MVH hannes!

Volvotrimmare
323 Inlägg
11 mars 2013
skulle kolla kammen igen:)

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!

14 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
okej får gö det smile  skulle ta bilen idag så då börja lamda lampan lysa å bilen börja blöddra...

Volvotrimmare
323 Inlägg
11 mars 2013
hmm.inge vatten i oljan eller nå sånt, at den ryker? tänkte om packnignen va kass så den läcker in vatten/olja i cylindern å den blöddrar av det?

14 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
nej de tror jag inte hmm

Volvotrimmare
323 Inlägg
11 mars 2013
kolla tändstift å sånt enkelt först:) sen dra en snabb koll på om kammen står rätt:)

14 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
okej tack micke !!smile

Volvotrimmare
323 Inlägg
11 mars 2013
svårt å säga exakt över nätet;) bara skriva om du inte hittar nå fel!

14 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
ja så är det! vi kan ju snacka på facebook smile jag ska försöka kolla så snabbt som möjligt på bilen så skriver hur det går haha wink

TSR
100 Inlägg
30 mars 2013
Fått ordning på bilen?
Jag har exakt samma problem smile

14 Inlägg
30 mars 2013
Trådstartare
tjena! nej har inte orkat tänkte fixa det när jag byter kam eller när nåt pajjar. har kört hårt med den ändå. vart till elmia fram och tillbaka med den och det är ca 30 mil dit. har legat och rejsat på vägen hem och den höll i alla fall haha ! hoppas du får ordning på din! smile

Sök